Will Shu, Deliveroo

Wycena na poziomie 7 mld USD

Deliveroo to nowoczesna digitalowa platforma oferująca dowóz jedzenia na wynos za pośrednictwem wygodnej aplikacji. Dostawców Deliveroo charakteryzują turkusowe barwy. Pomimo pandemii biznes rozwija się – w 2020 roku Deliveroo zwiększyło liczbę procesowanych transakcji o… 64% do kwoty 5,6 mld USD (4,1 mld GBP).

W 2020 roku Deliveroo mniejszyło stratę do 308 mln USD wobec ponad 430 USD w 2019 roku. Obecna wycena spółki to 7 mld USD – głównie dzięki udanej rundzie finansowania ze stycznia, kiedy to firma pozyskała 180 mln USD. Chociaż firma przynosi straty, to utrzymuje, że w zasadzie jest rentowna, a straty wynikają z dużych inwestycji w rozwój. Obecnie Deliveroo współpracuje, na całym świecie (12 państw), z ponad 140 tys. restauracji i 110 tys. dostawców.

Cyfryzacja restauracji

Szef i założyciel Deliveroo – Will Shu stwierdził, że Deliveroo jest większe niż kiedykolwiek przypuszczał, że będzie. Jego spółka obecnie skupia się na tworzeniu narzędzi umożliwiających transformację cyfrową restauracji. Zamknięcie restauracji w czasie pandemii koronawirusa sprawiło, że restauratorzy chcąc nie chcąc, musieli zacząć masowo korzystać z usług platform online oferujących dostawy żywności.

Otwarte pozostaje pytanie, czy gdy dojdzie do odmrożenia gospodarki, to wciąż na nich pozostaną? Deliveroo i pokrewne biznesy wbrew pozorom nie są bowiem jedynie dostawcami żywności – to przede wszystkim dostawcy klientów.