Agregator finansów od Nest Banku został udostępniony na początku sierpnia w module Moje Finanse. Dzięki niemu klienci Nest Banku mogą mieć podgląd salda, odbiorców oraz operacji wykonywanych na wszystkich posiadanych kontach. Niestety na razie rachunki z innych banków muszą być dodawane ręcznie.

Agregator finansów w Nest Banku. Jak to działa?

Dodanie konta w agregatorze wymaga wcześniejszego wygenerowania pliku PDF z historią lub wyciągiem rachunku z innego banku. Następnie taki plik należy wczytać w module Moje Finanse, po wybraniu akcji „Dodaj konto”. Po zaimportowaniu pliku klient zobaczy dodatkowe zakładki z informację o rachunkach z banków, z których wczytał pobrany plik PDF.

Dane z rachunków z innych banków mogą być odświeżone bez utraty wcześniej dodanych informacji. W module Moje Finanse klient może także przeanalizować stan swoich finansów i wygenerować tabelę zawierającą wpływy i wydatki w danym okresie. Więcej o agregatorze finansów Nest Banku pisaliśmy w podlinkowanym tekście.

Docelowo proces dodawania kont w Nest Banku ma przebiegać automatycznie, tak jak w przypadku ING Banku Śląskiego – obecnie w Moim ING można uzyskać informacje o rachunkach i kartach posiadanych w mBanku i Banku Millennium. Lista banków ma być stopniowo powiększana. Tego typu wdrożenia są możliwe dzięki wejściu w życie dyrektywy PSD2, co miało miejsce 14 września bieżącego roku.