O problemach Visa poinformowała wczoraj późnym popołudniem. Na brak możliwości płatności kartami z logiem Visy skarżyli się użytkownicy w całej Europie, w tym również w Polsce. Firma zapewnia, że nie doszło do cyberataku, a powodem kłopotów była awaria oprogramowania.

Karty Visa – problemy z płatnościami. Sytuacja opanowana?

O awarii Visa ostrzegały także polskie banki, w tym ING Bank Śląski. Problemy nie dotyczyły jednak wszystkich użytkowników, a jedynie ich części. Wczoraj na stronie Visy pojawił się komunikat, który uspokaja, że działanie systemu powróciło „niemal do poziomu wyjściowego”.

– 1 czerwca br. wystąpiły zakłócenia w działaniu systemu Visa, które dotknęły klientów w całej Europie. Naszym celem jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania kart Visa 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Dzisiaj nie udało nam się zrealizować tego celu w pełni, za co przepraszamy naszych partnerów oraz – przede wszystkim – użytkowników kart Visa. Obecnie mogą już oni korzystać ze swoich kart Visa, ponieważ działanie naszego systemu powróciło niemal do poziomu wyjściowego. Zakłócenia spowodowane zostały awarią sprzętu. Nie mamy podstaw aby sądzić, że były one związane z nieuprawnionym dostępem do systemu ani działaniami prowadzonymi w złej wierze – czytamy w komunikacie Visa.

Płatności oraz wypłaty z bankomatów kartami Visa powinny już działać bez zarzutu. Niestety część użytkowników skarży się, że wciąż nie jest w stanie odblokować transakcji. Należy jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ opanowanie tak dużej awarii na całym kontynencie wymaga trochę czasu.