Bank informuje o awarii na swojej stronie internetowej oraz odpowiada na pytania użytkowników na Twitterze. Awaria rozpoczęła się w godzinach porannych. Problemy występują także z logowaniem do aplikacji mobilnej.

Awaria serwisu Millenet

Warto przypomnieć, że bank pracuje nad nowym serwisem transakcyjnym. Nowy Millenet został już udostępniony pierwszym klientom w zeszłym tygodniu. Z kolei dla wszystkich klientów serwis ma stać się dostępny jeszcze w tym miesiącu. Niewykluczone, że awaria ma coś wspólnego właśnie z tymi pracami.

Bank Millennium ma ponad 1,8 mln klientów, z czego ponad 930 tys. to aktywni użytkownicy bankowości mobilnej (chodzi zarówno o osoby używające aplikacji, jak i serwisu transakcyjnego Millenet na urządzeniach mobilnych).

Awarie w bankowości internetowej to standard i zdarzają się stosunkowo często. Żeby zabezpieczyć się przed skutkami takiego zdarzenia klienci powinni posiadać rachunki w kilku bankach, albo trochę gotówki przy sobie. Oczywiście sprawa komplikuje się wtedy, gdy musimy wykonać bardzo ważny przelew w poniedziałek, ale niestety nic na to nie możemy poradzić. W niedalekiej przyszłości to właśnie niezawodność będzie dla banków czynnikiem wyróżniającym.