Awaria w ING Banku Śląskim trwa od wczesnych godzin porannych, a kilka minut przed godziną 11.00 bank poinformował, że jego systemy powinny już działać poprawnie. Niestety niektórzy klienci wciąż mogą odczuwać jeszcze skutki awarii. Bank wciąż pracuje nad przywróceniem dostępu do platformy ING Makler oraz pełnej funkcjonalności e-kantoru w Moim ING.

Wszystkie usługi ING Banku Śląskiego powinny już działać prawidłowo.

Awarie bankowe to chleb powszedni?

Awaria miała wpływ na bankowość internetową Moje ING i aplikację Moje ING, płatności kartą w terminalach płatniczych i wypłaty pieniędzy z bankomatów, płatności i wypłaty kodami BLIK, płatności za zakupy internetowe poprzez „Płać z ING” i kodami BLIK, a także dostępność bankowych infolinii.

Tak duże awarie zdarzają się na szczęście stosunkowo rzadko. Zazwyczaj pojawiają się problemy z zalogowaniem do bankowości elektronicznej, co także bywa uciążliwe – ponieważ uniemożliwia na przykład zlecenie przelewu. Tak naprawdę ciężko zabezpieczyć się przed skutkami bankowych awarii. Najlepszym rozwiązaniem jest chyba posiadanie rachunku w kilku bankach i korzystanie z usług fintechów. Nie można także zapominać o poczciwej gotówce.