Jak informuje serwis CNBC, wtorek był dla technologicznych spółek z USA wyjątkowo udanym dniem, jeśli chodzi o notowania na giełdzie. Sektor technologiczny w Stanach jest jednym z najbardziej rozwiniętych na świecie, a świadczą o tym ceny akcji największych firm. Na samym szczycie giełdy znalazły się m.in. Netflix i Apple – gdzie odnotowano wzrost o 0,8%, a także Amazon – wzrost o 1,9%. Tym samym Apple może wygrać w konkursie na pierwszą spółkę w historii, która osiągnie bilion USD kapitalizacji. Facebook odnotował wzrost akcji o 1%, co również dało mu rekordowy wynik.

NASDAQ wspiął się na historyczny szczyt

Wzrost akcji grupy FAANG – do której należą Facebook, Amazon, Apple, Netflix i Alphabet, wahał się między 0,3% a 1,9%, a NASDAQ zyskał 0,41%.

Ceny akcji rekordzistów wynosiły:

  • Apple 193,79 USD
  • Amazon 1688,11 USD
  • Facebook 194,73 USD
  • Microsoft 102,23 USD
  • Netflix 369,63 USD

Trzy tygodnie temu pisaliśmy, że Apple i Amazon toczą bitwę o miano pierwszej firmy notowanej na giełdzie, której wartość przekroczy bilion USD. Apple ma na to coraz większe szanse, ale Amazon wciąż depcze mu po piętach. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj. – Jeśli spojrzymy na miesiąc maj widzimy, że Apple przyczynił się do 23 procent zysków S& P500 p. Kiedy widzimy, że Apple ciągle jest na najwyższych obrotach, to wiemy, że zajmuje odpowiednie miejsce w gospodarce USA – powiedział Jeff Kilburg, dyrektor generalny KKM Financial w „Worldwide Exchange” CNBC.

Obecnie wartość największych spółek wynosi:

  • Apple 948 mld USD
  • Amazon 817 mld USD
  • Microsoft 782 mld USD
  • Facebook 559 mld USD
  • Netflix 159 mld USD

Apple pochwaliło się swoimi wynikami za I kwartał 2018 roku. Spółka odnotowała 61 mld USD przychodu i stanowi to wzrost na poziomie 16%. Wynik został osiągnięty m.in. dzięki smartfonowi iPhone X, który okazał się najbardziej popularnym smartfonem wśród kupujących. Dodatkowo na wzrost przychodów miała wpływ liczba subskrypcji z Apple Music i App Store. W przeciągu ostatnich trzech miesięcy Apple zdobyło w sumie 30 mln subskrypcji, co daje łączną liczbę 270 mln wszystkich subskrypcji. Przychody z tych usług stanowią już 15% wszystkich przychodów firmy.

/Asia Stankiewicz