Marqeta to amerykański fintech z siedzibą w Oakland (nieopodal San Francisco), założony w 2010 roku. Spółka udostępnia platformę Open API, która umożliwia między innymi przetwarzanie płatności kartowych, czy wydawanie kart debetowych dla pracowników lub klientów. Wśród klientów Marqeta można wymienić takie spółki jak Uber, Instacart, Square, czy Affirm. W sumie za pośrednictwem platformy wydano ponad 140 mln kart płatniczych.

Amerykański fintech zgarnia 150 mln USD

Najnowsze dofinansowanie w kwocie 150 mln dolarów pochodzi od pojedynczego inwestora instytucjonalnego, ale niestety w komunikacie nie podano jego nazwy. Tym samym wycena Marqeta wzrosła z 1,9 mld USD do 4,3 mld USD. W artykule Forbesa czytamy, że tajemniczym inwestorem może być Capital Group, firma inwestycyjna z Los Angeles, która zarządza aktywami o wartości 1,7 bln dolarów.

Platforma Marqeta daje większą kontrolę nad zatwierdzanymi transakcjami tym firmom, które wydają karty debetowe pracownikom lub klientom. Przykładowo spółka Instacart wykorzystuje technologię Marqeta, do tego, aby ograniczyć liczbę przedmiotów, które mogą kupować ich dostawcy za pomocą otrzymanych kart.

W 2019 roku przychody fintechu przekroczyły 300 mln dolarów, podwajając wynik z roku 2018. Jason Gardner, CEO Marqeta, stwierdził, że firma rośnie szybciej niż się spodziewano. Fintech ma w planach wejście na giełdę, ale na razie nie wiadomo kiedy może to nastąpić.

W związku z pandemią w ciągu ostatnich miesięcy inwestycje w fintechy mocno wyhamowały. Z raportu CB Insights wynika, że w I kwartale 2020 roku fintechy pozyskały finansowanie na kwotę 6,1 mld USD, czyli blisko 20% mniej niż w analogicznym okresie rok temu. To najgorszy wynik od 2017 roku.