W komunikacie czytamy, że kierowcy chętni do współpracy (którzy spełniają wymogi nowej ustawy) otrzymają wsparcie w wyrobieniu licencji taxi i uproszczoną prowizję, atrakcyjniejszą niż w przypadku pozostałych platform. Tylko w tym miesiącu do Free Now miało przejść już 1 tys. kierowców od konkurencji.

Free Now oferuje wsparcie w uzyskaniu licencji i niższą prowizję

Dla kierowców, którzy dopiero przechodzą proces wyrobienia licencji taxi na nowych zasadach, Free Now w siedmiu polskich miastach udostępnia Akademię Taxi. Oferuje ona wsparcie organizacyjne i finansowe w postaci dopłat do wymaganych badań psychotechnicznych, oznakowania auta na taxi według lokalnych wymogów oraz oklejenia w barwy firmy.

– Prowizję pobieramy od zrealizowanych kursów, dlatego kierowcy sami decydują o tym, kiedy i w jakim natężeniu pracują. Porównując warunki dla kierowców Free Now z innymi platformami na polskim rynku oferujemy bardzo dużo zleceń i atrakcyjniejszy system prowizyjny wynoszący 16% netto od zlecenia. Oprócz stosownych dokumentów, od kierowców wymagamy auta w dobrym stanie, wysokiej kultury osobistej i znajomości języka polskiego – mówi Karolina Piątkowska, Senior Driver Services Manager Free Now.

Nowe przepisy dotyczące przewozu osób (tzw. Lex Uber) wprowadzają również transparentność cenową dla pasażera. Cena za przejazd zamawiany przez aplikację ma nie być zaskoczeniem, tak aby można ją było porównać z ofertą innych platform – kwota pojawia się w aplikacji przed zamówieniem, po określeniu adresu docelowego. Cena jest zależna od algorytmu, który w czasie rzeczywistym bierze pod uwagę aktualny popyt, natężenie ruchu, długość przejazdu. Dlatego cena na tym samym odcinku może się różnić w zależności od tych czynników.

Więcej na temat zmian legislacyjnych na polskim rynku przewozu osób i tego, jak zmieni to działalność firm pokroju Ubera i Bolta można przeczytać w podlinkowanym tekście.