Frisco.pl to lider polskiego rynku e-commerce artykułów spożywczych (e-grocery) i największa spółka w tym segmencie prowadząca wyłącznie dystrybucję w kanale online. Powstałą w 2006 r. spółkę wyróżnia fakt, że w segmencie e-grocery posiada najnowocześniejsze w Europie Środkowo-Wschodniej centrum kompletacji i najbardziej zaawansowany system obsługi zamówień.

– Plan na 2017 rok zakłada dalszą koncentrację na aglomeracji warszawskiej. Skupienie się na rynku stołecznym do decyzja strategiczna, z którą wiąże się budowa nowego, dużo większego magazynu, który umożliwi wzrost wartości spółki w ciągu następnych kilku lat – mówi Tomasz Danis, Partner Współzarządządzający funduszem MCI.TechVentures.

Czytaj także: Zakupy w Biedronce i Lidlu online – to możliwe dzięki szopi.pl

Frisco stawia na technologie mobilne

W tym roku Frisco.pl położy większy nacisk na technologie mobilne oraz na rozwój systemu informatycznego. W tym celu zostaną wykorzystane m.in. takie technologie jak sztuczna inteligencja czy machine learning, które umożliwią większą personalizację usług, zachęcając klientów do zakupów i częstszego korzystania z serwisu, przy jednoczesnych oszczędnościach w prowadzeniu działalności.

– W 2016 roku udało nam się podwoić liczbę regularnie kupujących na Frisco.pl m.in. dzięki  takim rozwiązaniom, jak możliwość ponowienia poprzedniego zamówienia czy łatwy dostęp do list zakupowych. Obecnie pracujemy nad wprowadzeniem zaawansowanych algorytmów z wykorzystaniem tzw. machine learning, po to aby maksymalnie spersonalizować doświadczenie zakupowe, zwiększyć wygodę konsumentów, i sprawić że zakupy na Frisco.pl będą jeszcze bardziej wygodne, szybkie i intuicyjne – mówi Tomasz Dębowski, Dyrektor Marketingu Frisco.pl.

Private Equity Managers poprzez fundusz MCI.TechVentures jest wraz ze spółką Eurocash współwłaścicielem Frisco.pl. Tomasz Czechowicz, Prezes Zarządu MCI Capital, stwierdził, że jest zadowolony ze współpracy z Eurocashem i uznał całe przedsięwzięcie za jedną z najlepszych inwestycji w portfelu firmy.

– Współpraca Eurocash z MCI to przykład udanego modelu kooperacji. Mamy do czynienia z optymalną synergią pomiędzy branżowym inwestorem, a inwestorem z obszaru gospodarki cyfrowej. My z jednej strony budujemy DNA firmy e-commerce, dostarczamy najlepszych praktyk w tym zakresie, a z kolei Grupa Eurocash wnosi wybitny wkład w zakresie logistyki czy sourcingu, czyli w tych obszarach, w których kompetencje tego typu gracza są najsilniejsze – podkreślił Tomasz Czechowicz.