Decyzja o wejściu Polskiego odpowiednika hungrig.se na rynek Polski zapadła na początku 2016 roku. Ponad rok trwały przygotowania do startu, który miał miejsce  w czerwcu 2017. Niedawno Glodny.pl obchodził swoje pierwsze urodziny. To dobry czas na podsumowanie, a także spojrzenie w przyszłość.

Dane statystyczne wskazują, że :

  • 78% Polaków posiada w chwili obecnej dostęp do sieci Internet,
  • w weekend składanych jest o 50% więcej transakcji niż w tygodniu,
  • godziny szczytu to 12-16 oraz 17-20. Zatem zamawiamy głównie „ obiad w pracy”, oraz kolację,
  • ¾ zadowolonych Klientów pozostaje lojalna wobec sprawdzonych dostawców,
  • młode i średnie pokolenie wyznaje zasadę „smart living”, jest to inteligentny, wygodny i mądry styl życia.

Ekspansja Glodny.pl

Nic zatem dziwnego, że wejście na obcy rynek wiąże się zarówno z kwestią posiadania praktycznych i sprawdzonych rozwiązań technologicznych, znalezienia odpowiednich Partnerów lokalnych do współpracy jak i zwyczajnie ze znajomością rynku oraz branży.

– W Szwecji zaczęła się nasza przygoda z dostarczaniem posiłków z restauracji do domów i biur (jesteśmy tam znani jako Hungrig.se). Po sukcesie i szybkim zdominowaniu szwedzkiego rynku food delivery stwierdziliśmy, że nadszedł czas na sprawdzenie naszych sił i wykorzystanie zdobytego doświadczenia na kolejnym. Ze względu na moje polskie pochodzenie… padło właśnie na Polskę – mówi Michał Zawiasa, CEO Glodny.pl.

Wybór kraju to nie wszystko. Proces zamówienia on-line zarówno w wersji desktop jak i mobile musi być szybki i jak najmniej angażujący. Zadowolony Klient to taki, który powróci do skorzystania z usługi, zwłaszcza jeśli wyróżniała się ona wartością dodaną, czymś czego nie ma u konkurencji.

W takim przypadku mocną stroną Glodny.pl od strony biznesowej jest z pewnością własna flota samochodowa, motocyklowa oraz rowerowa dostawców. Restauracja, która decyduje się na współpracę nie musi w takim przypadku angażować własnych sił na dostawę, Glodny.pl zapewnia kompleksową obsługę zamówienia, od uruchomienia aplikacji w smartfonie, aż po dostarczenie posiłku. To w tej chwili jedyne takie rozwiązanie na rynku.

Jakie restauracje są dostępne w serwisie?

Dla Klienta znaczenie ma także portfolio dostępnych restauracji. W Glodny.pl znaleźć można nie tylko fast foody czy domowe obiady, istnieje także możliwość złożenia zamówienia z bardziej wykwintnych restauracji, lub kawiarni. Szeroki wachlarz wyboru, od burgerów, przez kuchnię japońską, tajską, indyjską, francuską, aż po możliwość zamówienia tortu na urodziny (przykładowe restauracje z Poznania to Shrimp House – owoce morza czy Kafej – cukiernia wegańska, we Wrocławiu polecić można restaurację Ahimsa – serwującą potrawy wegańskie, indyjskie oraz bezglutenowe orz m.in. Vege Life – sałatki wegetariańskie, jeśli chodzi o Łódź warto wspomnieć o American Bull – klasycznych amerykańskich burgerach oraz o Pąki z mąki – czyli pączkarni ).

Od strony użytkowej warto zwrócić uwagę na personalizację konta, dzięki której istnieje możliwość zapisania adresów dostawy (więcej niż jednego), w tym także możliwość geolokalizacji oraz „odbiór własny” (przydatny w chwili odbioru zamówienia podczas powrotu z pracy do domu).

Opłać zamówienie z BLIK One-Click

Personalizacja konta w dobie „smart living” wymaga ciągłej uwagi. Zdarza się, że Glodny.pl dzwoni do Klienta w sprawie porzuconego koszyka.

– Jak najbardziej, monitorujemy każdą transakcję. Jesteśmy na bieżąco z ruchami klientów na stronie oraz w aplikacji. Monitoring i bezpośredni kontakt działu wsparcia z klientem to niezwykle istotna część dla rozwoju firm takich jak nasza – pozwalające na usprawnianie serwisu oraz zdobywanie opinii na temat jego działania – wyjaśnia Michał Zawiasa.

Złożenie zamówienia to jedno, trzeba jeszcze je opłacić, w tym przypadku z pomocą przychodzą Partnerzy biznesowi, w tym także Tpay.com – operator płatności on-line. Dzięki współpracy Glodny.pl z Tpay.com możliwe są płatność z zapamiętaniem danych odbiorcy za pomocą  metody BLIK One-Click.

Podczas zatwierdzenia zamówienia istnieje możliwość zapłaty kodem BLIK z poziomu strony www.Glodny.pl – brak dodatkowych przekierowań i płatność w jednym procesie i stylistyce wizualnej wpływa na wygodę zamówienia. Mało tego, istnieje możliwość zapamiętania odbiorcy za pomocą zaznaczenia tylko jednego checkboxa, w efekcie zapłata za usługę podczas następnego zakupu będzie wymagała tylko i wyłącznie akceptacji powiadomienia, o które poprosi nas aplikacja banku – na zasadzie wypchniętego powiadomienia

W przypadku płatności  kartą z poziomu aplikacji mobilnej dostępne są także płatności Apple Pay (to jest to usługa, która zasłynęła w Polsce bardzo dużą konwersją użytkowników, w krótkim czasie od wprowadzenia).

Klient płacący BLIKIEM powróci…

Warto w tym momencie dodać, że współpraca partnerska pod względem procesowania transakcji to relacja, którą zwykle buduje się miesiącami i latami. Świadczenie wygodnej i dobrze zaprojektowanej usługi to jedno, umiejętność rozmowy i wzajemnego zrozumienia wymaga jednak czegoś więcej niż zapisy umów. BLIK One-Click został wdrożony w Glodny.pl nie bez powodu. To nastawiona na Klienta posiadającego konto w Polskim banku usługa skracająca do minimum proces płatności. Z perspektywy osoby, która zna branżę trudno wymienić drugą, tak prostą i szybką w obsłudze metodę płatności.

Każdy biznes rządzi się swoimi prawami, jedną z fundamentalnych zasad jest analiza danych. Decyzja o wdrożeniu BLIK OneClick została podjęta na podstawie rosnącej popularności transakcji BLIK.

– Bez wątpienia BLIK to jedna z coraz częściej wykorzystywanych form płatności. Jej popularność zadecydowała o obecności także w naszym serwisie. Przed wyborem poszczególnych metod płatności przeprowadziliśmy szereg badań – osoby, które wzięły w nich udział określiły BLIKa jako metodę niezbędną – mówi  Michał Zawiasa, CEO Glodny.pl

Dane to nie tylko metody płatności. Klient zadowolony z usługi, z zapamiętanym kodem BLIK i zgodą na dalsze transakcję, to Klient, który z pewnością powróci. Nie należy przekreślać jednak pozostałych.

Powody, w których Klient nie wraca po kolejne zamówienie mogą być prozaiczne: przywiązanie do innego, konkurencyjnego portalu, próba złożenia zamówienia w restauracji ze statusem „offline” (w Glodny.pl pojawia się taka informacja), czasami jest to też kwestia czasu dostawy (który i tak jest z uwagi na własną flotę zdecydowanie ponad przeciętnej). W takim przypadku znaczenie ma posiadania konta w serwisie, dostęp do konta to szansa zarówno na skuteczne targetowanie reklam, w tym także kodów promocyjnych do obecnych oraz byłych Klientów. Warto dodać, że raz zapamiętana płatność BLIK OneClick – jeśli nie została „ręcznie usunięta” z zaufanych odbiorców w aplikacji bankowej nadal będzie dostępna.

Ponad rok od startu usługi serwis Glodny.pl wydaje się mieć wszystko co potrzebne do dalszego rozwoju. Sprawne zaplecze technologiczne za sprawą Skandynawskich korzeni, Partnerów biznesowych godnych zaufania, w tym system płatności on-line Tpay.com, ponad roczne doświadczenie na Polskim rynku, a także wartości dodane, których nie oferuje konkurencja. Pozostaje obserwować dalszy rozwój Glodny.pl, a także złożyć kolejne, lub pierwsze zamówienie – jeśli jeszcze tego nie zrobiliście.