Alphabet, spółka matka Google, będzie blokowała reklamy związane z kryptowalutami na wszystkich swoich platformach – w tym na YouTubie. Google chce w ten sposób chronić nieświadomych użytkowników przed potencjalnymi stratami. Informacja podana została w oficjalnym komunikacie firmy z Mountain View.
Kurs Bitcoina w ostatnich dniach spadł w okolice 8 tysięcy dolarów. Kilka tygodni temu, gdy BTC pokonał granicę 10 tysięcy USD mogło się wydawać, że kryptowaluta ponownie wychodzi na prostą. Decyzja Google na pewno w tym nie pomoże…
Czytaj także: Revolut wprowadza nową funkcję
Google przeciwko kryptowalutom. Co będzie zakazane?
Część reklam z platform Google’a miało prowadzić do stron, które zawierały złośliwy kod i pozwalały hakerowi na przejęcie mocy obliczeniowej komputera ofiary. Dzięki temu cyberprzestępca wykorzystywał sprzęt użytkownika do kopania kryptowalut. O podobnym procederze pisaliśmy w kontekście uTorrenta, gdzie wykryto lukę w zabezpieczeniach. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – uTorrent stał się niebezpieczny.
Zakaz będzie obejmował reklamy:
- kryptowalut i opcji binarnych,
- ICO,
- firm oferujących portfele kryptowalut,
- porad dla osób inwestujących
- giełd kryptowalut.
Z corocznego raportu Google wynika, że w 2017 roku usunięto 130 milionów reklam, które pozwalały przestępcom na kopanie kryptowalut kosztem mocy obliczeniowej cudzego komputera. Ogólnie w całym roku 2017 z platformy usunięto ponad 3,2 miliarda reklam – to ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej.
Czytaj także: Zapłać zegarkiem. Garmin Pay już w Polsce
Nowa polityka reklamowa Google
O nowej polityce reklamowej Google pisaliśmy na Fintek.pl około miesiąc temu. Firma z Mountain View przygotowała aktualizację swojej przeglądarki Google Chrome, w której wyposażyła ją we wbudowanego adblocka. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Google Chrome wprowadza wbudowanego adblocka.
Kolejną nowością jest możliwość blokowania uciążliwych reklam – zarówno w samej przeglądarce, jak i na stronach, które współpracują z Google. Jeżeli użytkownik usunie reklamę na komputerze, to nie będzie mu się wyświetlała także na smartfonie. Chodzi o reklamy przypominające, czyli takie, które wyświetlają się nam po odwiedzeniu danego sklepu, jeżeli nie dokonaliśmy w nim zakupu. Będzie je można zablokować nawet na 90 dni. W opcjach trzeba wybrać opcję, aby zablokować powiadomienia od konkretnego reklamodawcy.
Czytaj także: Twitter wprowadzi zakaz reklam kryptowalut?
Na podobny ruch zdecydował się także Facebook. Firma Marka Zuckerberga zakazała reklam promujących reklamy Bitcoina, Ethereum i innych kryptowalut. Ma to uniemożliwić reklamowanie produktów finansowych oraz usług, które mogą być kojarzone z wprowadzaniem w błąd lub oszukańczymi praktykami promocyjnymi. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Facebook blokuje reklamy promujące kryptowaluty.