23 października 2018, 10:00:I Love Crypto 2018 - Złote Tarasy, Złota 59,00-120 Warszawa,Polska

Google zakazuje reklam kryptowalut

Google zakazuje reklam kryptowalut i ICO.

Google idzie śladem Facebooka i zakazuje reklam kryptowalut. Właściciel największej wyszukiwarki będzie blokował tego typu reklamy od czerwca 2018 roku.

Alphabet, spółka matka Google, będzie blokowała reklamy związane z kryptowalutami na wszystkich swoich platformach – w tym na YouTubie. Google chce w ten sposób chronić nieświadomych użytkowników przed potencjalnymi stratami. Informacja podana została w oficjalnym komunikacie firmy z Mountain View.

Kurs Bitcoina w ostatnich dniach spadł w okolice 8 tysięcy dolarów. Kilka tygodni temu, gdy BTC pokonał granicę 10 tysięcy USD mogło się wydawać, że kryptowaluta ponownie wychodzi na prostą. Decyzja Google na pewno w tym nie pomoże…

Czytaj także: Revolut wprowadza nową funkcję

Google przeciwko kryptowalutom. Co będzie zakazane?

Część reklam z platform Google’a miało prowadzić do stron, które zawierały złośliwy kod i pozwalały hakerowi na przejęcie mocy obliczeniowej komputera ofiary. Dzięki temu cyberprzestępca wykorzystywał sprzęt użytkownika do kopania kryptowalut. O podobnym procederze pisaliśmy w kontekście uTorrenta, gdzie wykryto lukę w zabezpieczeniach. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – uTorrent stał się niebezpieczny.

Zakaz będzie obejmował reklamy:

  • kryptowalut i opcji binarnych,
  • ICO,
  • firm oferujących portfele kryptowalut,
  • porad dla osób inwestujących
  • giełd kryptowalut.

Z corocznego raportu Google wynika, że w 2017 roku usunięto 130 milionów reklam, które pozwalały przestępcom na kopanie kryptowalut kosztem mocy obliczeniowej cudzego komputera. Ogólnie w całym roku 2017 z platformy usunięto ponad 3,2 miliarda reklam – to ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej.

Czytaj także: Zapłać zegarkiem. Garmin Pay już w Polsce

Nowa polityka reklamowa Google

O nowej polityce reklamowej Google pisaliśmy na Fintek.pl około miesiąc temu. Firma z Mountain View przygotowała aktualizację swojej przeglądarki Google Chrome, w której wyposażyła ją we wbudowanego adblocka. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Google Chrome wprowadza wbudowanego adblocka.

Kolejną nowością jest możliwość blokowania uciążliwych reklam  – zarówno w samej przeglądarce, jak i na stronach, które współpracują z Google. Jeżeli użytkownik usunie reklamę na komputerze, to nie będzie mu się wyświetlała także na smartfonie. Chodzi o reklamy przypominające, czyli takie, które wyświetlają się nam po odwiedzeniu danego sklepu, jeżeli nie dokonaliśmy w nim zakupu. Będzie je można zablokować nawet na 90 dni. W opcjach trzeba wybrać opcję, aby zablokować powiadomienia od konkretnego reklamodawcy.

Czytaj także: Twitter wprowadzi zakaz reklam kryptowalut?

Na podobny ruch zdecydował się także Facebook. Firma Marka Zuckerberga zakazała reklam promujących reklamy Bitcoina, Ethereum i innych kryptowalut. Ma to uniemożliwić reklamowanie produktów finansowych oraz usług, które mogą być kojarzone z wprowadzaniem w błąd lub oszukańczymi praktykami promocyjnymi. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Facebook blokuje reklamy promujące kryptowaluty.

/Rafał Tomaszewski