W Q2 2018 Chińczycy sprzedali prawie 50 milionów smartfonów, wyprzedzając Apple, które zamknęło kwartał sprzedając niespełna 45 mln Phone’ów. Liderem niezmiennie pozostaje Samsung, sprzedając ponad 72 mln telefonów w minionym kwartale. Do Koreańczyków należy prawie 20% całego rynku, pomimo znaczących spadków w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Przy okazji warto przypomnieć o niedawnych wynikach portfela elektronicznego Samsung Pay, którym przez 3 lata zapłacono 1,3 mld razy. Wynik wypada kiepsko przy porównaniu z Apple Pay, które w samym drugim kwartale 2018 roku zanotowało ponad 1 mld transakcji. Samsung Pay ma jednak pewną przewagę nad konkurentem z USA… Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Huawei sprzedaje więcej telefonów niż Apple

Globalna sprzedaż smartfonów Q2 2108 – dane Gartnera.

No właśnie, jak najświeższe wyniki mają się do tych z drugiego kwartału 2017? W Q2 2017 Apple miało względnie bezpieczną przewagę nad Huaweiem, sprzedając 44,3 mln smartfonów, przy niecałych 36 mln konkurencji. Przewaga Samsunga była jeszcze większa niż obecnie, ponieważ w drugim kwartale 2017 Koreańczycy sprzedali ponad 82 mln telefonów.

Zgodnie z danymi Gartnera w Q2 2018 ogólna sprzedaż smartfonów wzrosła o 2%, do poziomu 374 mln sztuk. Natomiast pierwsze miejsce za podium zajęło Xiaomi, sprzedając 32,8 mln smartfonów. Gartner przedstawia też wyniki systemów operacyjnych na urządzeniach mobilnych. Do Androida należy już 88% rynku, przy niespełna 12% iOS od Apple.

Wykorzystanie systemów operacyjnych na urządzenia mobilne Q2 2018 – dane Gartnera.

Apple mniej sprzedaje, ale więcej zarabia

Analizując powyższe informacje widać, że sprzedaż iPhone’ów utrzymuje się na stałym poziomie, co potwierdzają wewnętrzne dane Apple. Natomiast znacząco poprawiły się  wyniki Huaweia, bo w ciągu roku udało się sprzedać o prawie 14 mln smartfonów więcej.

Pomimo niewielkiego wzrostu liczby sprzedanych iPhone’ów, zyski z ich sprzedaży wzrosły o 20% w ciągu roku. Wszystko za sprawą rekordowo drogiego iPhone X, który od listopada jest najlepiej sprzedającym się telefonem firmy z Cupertino. W Q2 2018 Apple zanotowało także znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży usług cyfrowych. Ich wartość wzrosła o 31% w ciągu roku, z 7,27 do 9,55 mld USD. Więcej o wynikach kwartalnych Apple można przeczytać tutaj.

Z punktu widzenia Tima Cooka nie więc powodów do paniki. Apple mierzy się z coraz większą konkurencją ze strony azjatyckich producentów i jak na razie radzi sobie całkiem nieźle. Na pewno nie można mówić o kryzysie, tym bardziej, że kilka tygodni temu Apple stało się pierwszą firmą na świecie, której wycena przekroczyła 1 bilion dolarów.