Europejczycy kupili w pierwszych trzech miesiącach roku 125 400 hybryd producenta, o 18% więcej rok do roku. Samochody elektryczno-spalinowe stanowią obecnie 45% całkowitej sprzedaży Toyota Motor Europe, zaś w krajach Europy Zachodniej ich udział wzrósł aż do 55%.
Hybrydy od Toyoty coraz popularniejsze w Europie
Przyczynił się do tego sukces Toyoty C-HR (zdjęcie powyżej). Wersja hybrydowa, która odpowiada za 80% sprzedaży modelu, ilustruje zmianę zainteresowań klientów Toyoty z konwencjonalnych aut spalinowych na hybrydy. Dobry wynik w pierwszym kwartale to także efekt rekordowej sprzedaży Yarisa Hybrid, Aurisa Hybrid i RAV4 Hybrid.
Marka Toyota uzyskała w pierwszym kwartale sprzedaż 261 700 egzemplarzy, o 4% więcej niż rok wcześniej. Najwyższe wyniki uzyskał Yaris (65 400 egz.) Toyota C-HR (36 500 egz.) oraz Auris (33 800 egz.). Największe wzrosty zanotowały PROACE Verso (+128%), Yaris Hybrid (+47%) i RAV4 Hybrid (+22%).
Sprzedaż hybryd Toyoty wyniosła 113 100 aut, o 20% więcej niż rok wcześniej. W Europie Zachodniej hybrydy stanowią 53% sprzedaży marki, zaś w Europie Wschodniej 13%. Łącznie auta spalinowo-elektryczne odpowiadają za 43% sprzedanych samochodów Toyoty w Europie. Najpopularniejszymi modelami hybrydowymi były Yaris Hybrid (33 400 egz.), Toyota C-HR Hybrid (29 900 egz.) oraz Auris Hybrid (24 900 egz.).
Poniżej tabela przedstawiająca sprzedaż poszczególnych modeli Toyoty w I kwartale 2018 roku.