Aby skontaktować się z InPostem z poziomu WhatsApp na leży wysłać wiadomość na numer +48 722 444 000 w aplikacji. Wystarczy wysłać pustą wiadomość. Niestety, na razie usługa dostępna jest tylko w języku polskim. W komunikacie czytamy, że to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce za pośrednictwem WhatsAppa.

Z InPostem skontaktujesz się także przez WhatsAppa

Z InPost można skontaktować się także za pomocą Google Asystenta wywołując bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”, a także na Messengerze. Tego typu usługi mają oczywiście ułatwić komunikację, ale także zwiększyć rotację przesyłek w Paczkomatach, ponieważ zapotrzebowanie na tego typu usługi w czasie pandemii koronawirusa jest olbrzymie – tłumaczy spółka.

– Wierzymy, że jeszcze większe spopularyzowanie ChatBot Mata dzięki uruchomieniu nowego kanału obsługi klienta w WhatsApp przyśpieszy proces odbierania przesyłek z Paczkomatów. Rekomendujemy także bezkontaktowy odbiór paczek kurierskich – poprośmy kuriera telefonicznie, aby zostawił paczkę pod drzwiami lub przed domem. Zrezygnowaliśmy przy tym z podpisów, a zamiast tego wprowadziliśmy kody odbioru, dzięki którym udało się wyeliminować konieczność bezpośredniego kontaktu. Dodatkowo, dzięki bezpłatnej aplikacji InPost możliwe jest mobilne otwieranie skrytki Paczkomatu – bez potrzeby dotykania panelu sterującego – wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes InPost.

W związku z pandemią koronawirusa InPost przyśpieszył start nowej usługi „Paczka w Weekend”. Dzięki temu dostawy do Paczkomatów będą realizowane także w soboty i niedzielę, na takiej samej zasadzie jak w każdy inny dzień tygodnia.

Jako ciekawostkę warto dodać, że obsługę przez WhatsAppa wprowadzają niektóre światowe banki – między innymi ICICI Bank w Indiach. Z poziomu aplikacji można między innymi sprawdzić stan konta, limity kart kredytowych, ostatnie trzy transakcje, czy uzyskać informacje o szybkiej pożyczce i innych ofertach banku.