– Moim zdaniem kluczem do rozwoju InsurTechu w Polsce jest to, aby duże firmy – w szczególności korporacje, ale także spółki skarbu państwa, częściej inwestowały w nowe rozwiązania i nowe podmioty. Jeśli ktoś będzie chciał kupić tego typu startup, to tym bardziej ktoś w taki projekt zainwestuje. Jako inwestor po co mam inwestować w startup, jeśli nikt go potem za 2-3 lata ode mnie nie kupi? W moim odczuciu ten łańcuch wartości w Polsce powoli się buduje, ale w zakresie InsurTechu to dopiero początek – mówi Piotr Mieczkowski, prezes Fundacji Digital Poland.

Cyfryzacja i rozwój rynku InsurTech

– Jeśli spojrzymy na młode firmy, na startupy i na globalne korporacje działające w Polsce to na pewno można mówić o wysokim poziomie zaawansowania rozwiązań technologicznych i cyfrowych. W tego typu podmiotach powstaje bardzo dużo innowacji, natomiast one często nie przekładają się na produkty. Te innowacje tworzone są dla dużych globalnych firm, które następnie wykorzystują je poza Polską. Powstają u nas bardzo duże centra badań i rozwoju oraz firmy IT (software house’y), które piszą oprogramowanie na zamówienie. Świetnym przykładem jest sztuczna inteligencja, gdzie 75% firm w Polsce tworzy oprogramowanie na zamówienia z zagranicy, ponieważ do tej pory w naszym kraju biznes nie rozumiał wartości, jaką daje AI – wyjaśnia Piotr Mieczkowski.

Zdaniem eksperta zrozumienie technologii jest na wysokim poziomie w zagranicznych firmach i polskich startupach. Polska odstaje także w zakresie cyfryzacji małych i średnich firm. To w dużej mierze obszary, które należy rozwinąć, abyśmy mogli mówić o cyfryzacji na wysokim poziomie. Przełoży się to także na rozwój rynku InsurTech.

Z Piotrem Mieczkowskim rozmawiał Łukasz Piechowiak. Podcast znajdziecie także na Spotify i na Soundcloud.

Zachęcamy także do zapoznania się z pierwszym podcastem z serii InsurTalk, w którym naszym gościem była Pani Katarzyna Wojdyła, członek zarządu LINK4.

Inne podcasty z cyklu Sfintechowani można znaleźć tutaj.

Wersja audio:

Podcast na YT: