Za nami 6 odcinków drugiej serii podcastów z cyklu InsurTalk, czyli rozmów o technologiach w ubezpieczeniach. Do każdego odcinka zaprosiliśmy najlepszych ekspertów branżowych, którzy z różnych perspektyw przedstawiali najważniejsze zmiany jakie zachodzą w sektorze ubezpieczeniowym.

Nie ma wątpliwości, że kluczowym czynnikiem rozwoju są dane – ich analiza, najlepiej w czasie rzeczywistym i przy wykorzystaniu technologii chmurowej, aż po opracowanie na ich podstawie produktu końcowego i jego właściwe zaadresowanie do klienta. „Właściwe”, czyli odpowiednie i wygodne zarówno w zakresie miejsca, czasu i formy.

Seria podcastów Fintek.pl o insurtech to doskonałe źródło cennej wiedzy o tym obszarze gospodarki. Przez wiele lat sektor ubezpieczeniowy pod względem rozwoju technologicznego i fintech był daleko w tyle za bankowością i płatnościami. Ale to się powoli zmienia. Wywiady, które miałem zaszczyt przeprowadzić, są tego najlepszym dowodem. Zapraszam do wysłuchania wszystkich odcinków InsurTalk.

InsurTalk #1 Insurtech to bat na oszustów. Jak technologie chronią przed wyłudzeniami ubezpieczeń?

Fraudy ubezpieczeniowe i sposoby radzenia sobie z nimi. Jak technologie insurtech pomagają chronić ubezpieczycieli i ubezpieczonych przed działaniami oszustów. Wartość zidentyfikowanych wyłudzeń w Europie to ponad 2,5 mld EUR, w Polsce – mowa nawet o 350 mln zł rocznie. Nawet 10% odszkodowań może być objętych procederem wyłudzania. Jak się przed nimi chronić i identyfikować? Im lepiej sobie z tym radzimy, tym mniejsze koszty ponoszą uczciwi klienci. Rozmowa z Markiem Gajcym, dyrektorem departamentu wsparcia i likwidacji szkód w LINK4.

InsurTalk #2 Konsument w centrum uwagi. Zachowania i oczekiwania klientów w czasie pandemii

Jak klient reaguje na nowe technologie w ubezpieczeniach? Jaka jest rola płatności w Insurtech i którą metodę preferują konsumenci? Czy w ubezpieczeniach występuje problem porzuconego koszyka? O tym jak pandemia zmieniła oczekiwania konsumentów oraz jak ubezpieczyciele wykorzystują technologie i rozwiązania e-commerce pytaliśmy Wojciecha Soleńca, Partnera EY.

InsurTalk #3 Chmura i ubezpieczenie on demand. Taka jest przyszłość

Chmura rewolucjonizuje ubezpieczenia – rozwiązania z zakresu cloud computing nie tylko ułatwiają insurtechom życie, ale przede wszystkim otwierają nowe ścieżki rozwoju, które pozwalają tworzyć nowe usługi praktycznie w czasie rzeczywistym. Zapraszam do wysłuchania rozmowy z Piotrem Szczepanikiem, Enterprise Channel Manager w Microsoft.

InsurTalk #4 Insurtech zmienia przyzwyczajenia klientów, ale to agent wciąż jest na froncie

Proste produkty powinny być kupowane przez klientów samodzielnie. Ale agenci są niezbędni do domykania transakcji w przypadku bardziej złożonych produktów ubezpieczeniowych. Pomimo przeświadczenia, że insurtech wyeliminuje pośredników, to ci paradoksalnie mają coraz więcej pracy. Dopracowany CRM to dzisiaj podstawa, bez której nie można nawiązać profesjonalnej konkurencji z innymi podmiotami. O rozwoju insurtech z perspektywy multiagencje ubezpieczeniowej rozmawialiśmy z Przemysławem Grabowskim, współwłaścicielem i członkiem zarządu CUK Ubezpieczenia.

InsurTalk #5 Sztuczna inteligencja i technologie w Insurtech? Ok, ale jak ją wdrażać?

Sztuczna inteligencja to nie buzzword. Z Maciejem Natorskim -Dyrektorem Obszaru Innowacji i Robotyzacji w LINK4 rozmawialiśmy nie tyle o samej sztucznej inteligencji, ale też o tym jak ją wdrażać. Co należy zrobić, jak się przygotować do wprowadzania nowoczesnych technologii? Ponadto rozmowa dotyczyła trendów AI i innych ważnych innowacji dla konsumentów, ale też pracowników firm ubezpieczeniowych.

InsurTalk #6 Czym jest data driven customer dialog?

Data driven customer dialog? Co to jest i dlaczego jest to ważne dla insurtechów? W końcu jest to pojęcie dobrze znane w e-commerce, ale co ma wspólnego z ubezpieczycielami? Okazuje się, że bardzo wiele. O trendach w komunikacji i zarządzaniu danymi, w taki sposób, by klienci mogli kupić dokładnie to czego potrzebują, rozmawialiśmy z Bartoszem Wysockim, CEO w John Leggy.


Podcasty z serii InsurTalk realizowaliśmy wspólnie z LINK4.

Przypomnijmy, że insurtech obejmuje technologie wspierające i ulepszające podmioty rynku ubezpieczeniowego w taki sposób, by mogły oferować swoje produkty zgodnie z cyfrowymi wymaganiami stawianymi przez klientów. Technologie insurtech obejmują zatem rozwiązania, które zachodzą wewnątrz organizacji, innowacje w zakresie obsługi i oferowania produktów dla konsumentów, a także ekosystem startupów, który ze swoimi pomysłami i talentami sprawia, że ubezpieczenia są nowoczesne, elastyczne i godne zaufania.

Warto mieć na uwadze, że chociaż w rozmowach InsurTalk skupiliśmy się na ubezpieczeniach oferowanych konsumentom, to insurtech dynamicznie rozwija się także w obszarze ubezpieczeń dla firm i korporacji. Wykorzystuje przy tym podobne rozwiązania co w sektorze fintech – płatności, AI, chmura, itp. Insurtech, tak jak inne podmioty z branży finansowej, jest silnie regulowanym obszarem działalności gospodarczej, co w dużym stopniu również determinuje jego ścieżki rozwoju.