W tym celu na wózku SmartCart zamontowano ekran dotykowy oraz kamerę i wagę, monitorujące prawidłowość procesu zakupowego. Klient, robiąc zakupy ze SmartCartem, samodzielnie skanuje wybrane przez siebie produkty z wykorzystaniem czytnika zintegrowanego z wózkiem oraz aplikacją Mój Carrefour, w której wyświetlana jest lista produktów w koszyku. Po zebraniu wszystkich produktów klient kieruje się do kasy i finalizuje transakcję w sposób tradycyjny lub z wykorzystaniem płatności mobilnych Carrefour.
Czytaj także: Zakaz handlu w niedzielę – co na to fintechy?
SmartCart w programie akceleracyjnym sieci Carrefour
Carrefour Polska w ramach prowadzonej rekrutacji start-upów zakwalifikował SmartCart do programu akceleracji, obejmującego również pomoc w uzyskaniu finansowania projektu. Po przeprowadzeniu kilkumiesięcznych testów w sklepie laboratoryjnym Carrefour, rozwiązanie zostanie wdrożone w wybranych sklepach sieci.
– SmartCart to przykład rozwiązania, które będziemy wspierać w naszym inkubatorze dla start-upów C4 Retail Lab. Jego twórcy, przy współpracy w Carrefour, przygotowali rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby klientów i sieci handlowych – mówi Marcin Olech, Dyrektor Działu Marketingu, Usług i Technologii Cyfrowych w Carrefour Polska
– Nasi klienci zyskają unikatową usługę i będą mogli zrobić szybkie zakupy. W taki sposób sklepy Carrefour budują swoją przewagę konkurencyjną na rynku. – dodaje.
Czytaj także: Zakupy dostarczą nawet jak nikogo nie będzie w domu. Wprost do lodówki
SmartCart zostanie wprowadzony do testów w laboratoryjnym supermarkecie Carrefour na warszawskiej Białołęce. Pozwoli to twórcom rozwiązania sprawdzić, w jaki sposób konsumenci wchodzą w interakcję z wózkiem oraz lepiej dostosować go do oczekiwań klientów. SmartCart będzie testowany przez kilka miesięcy, a w planach jest również wdrożenie go w wybranych sklepach Carrefour.
– Testy w sklepach Carrefour to znakomity sprawdzian dla SmartCarta. Klienci tej sieci mają stały kontakt z nowymi technologiami i usługami opracowywanymi przez firmę – powiedział Jarosław Kaczmarczyk, Prezes Zarządu SmartCart S.A.
– Chcemy, aby nasze rozwiązanie odpowiedziało na wymagania klientów i zapewniło im jak najwyższy poziom obsługi. Stale pracujemy nad SmartCartem i rozwijamy jego możliwości. – dodał prezes SmartCart.
Przypomnijmy, że to nie pierwsze tego typu rozwiązanie wdrażane w sieci Carrefour. Kilka tygodni temu na Fintek.pl pisaliśmy o projekcie Scan&Go, który umożliwia skanowanie produktów za pomocą telefonu i mobilną płatność za zakupy za pomocą portfela elektronicznego Masterpass. Więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj – Francuzi robią Polakom dobrze. Ta sieć likwiduje kolejki.