To już trzecia część podcastu realizowana wspólnie z Tpay. W poprzednich odcinkach rozmawialiśmy między innymi o nowinkach płatniczych w e-commerce i tak zwanym syndromie porzuconego koszyka. W najnowszej części skupiliśmy się na dyrektywie PSD2 i jej wpływie na rynek płatniczy w Polsce.

Dyrektywa PSD2 – jakie zmiany wprowadziła na rynku płatniczym?

Dyrektywa PSD2 wprowadziła bardzo liczne wskazówki dotyczące uregulowania rynku dostępu klienta i dostępu firm do rachunku bankowego danej osoby. Podwaliną dla wprowadzenie nowych regulacji w mojej ocenie było założenie, że klient ma w bardzo prosty i szybki sposób mieć możliwość dostępu do informacji o swoich rachunkach bankowych, czy dokonywania transakcji online. Obecnie nie ma jeszcze wymiernych korzyści dla klientów – nie odczuli oni znaczących różnic przykładowo w szybkości płatności internetowych – mówi Juliusz Stawiński, new business develpoment director w firmie Tpay.

– Transakcje kartami w Internecie to jedna z kluczowych zmian wprowadzonych przez PSD2. Chodzi tutaj o silne uwierzytelnianie klienta, którego ostateczne wdrożenie ma nastąpić na początku stycznia 2021 roku. Wydawca karty musi zastosować odpowiednie czynniki do uwierzytelnienia transakcji – czegoś co klient ma (np. telefon), czegoś co klient wie (np. hasło) i to czym klient jest (chodzi tutaj o biometrię). Z punktu widzenia wydawców kart i integratorów płatności zmian jest bardzo dużo – dodaje Juliusz Stawiński.

Z Juliuszem Stawińskim rozmawiał Rafał Tomaszewski. Podcast jest dostępny między innymi na Spotfiy, Soundcloud oraz YouTube. Zapraszamy do odsłuchania rozmowy.

Pozostałe podcasty znajdziecie pod tym linkiem i w zakładce Fintek Extra.

Wersja audio:

Podcast na YouTube: