Na pierwszy plan wysuwają się wdrożenia z zakresu głosowej obsługi klienta i chatbotów. Jednym z ciekawszych projektów jest „Talk to IKO”, czyli sterowanie aplikacją mobilną za pomocą głosu.

Przy okazji przypominamy o naszym przeglądzie dotyczącym wdrożeń sztucznej inteligencji w największych bankach działających w Polsce. Na początku bieżącego roku rozesłaliśmy pytania do PKO Banku Polskiego, Santander Bank Polska, Banku Pekao, mBanku, ING Banku Śląskiego, Alior Banku, BGŻ BNP Paribas i Banku Millennium. Jak banki w Polsce wdrażają sztuczną inteligencję? Odpowiedź znajdziecie w podlinkowanym tekście.

Sztuczna inteligencja w PKO Banku Polskim

Wróćmy jednak do samego PKO Banku Polskiego. Obecnie razem ze startupem Chatbotize bank tworzy chatboty służące do obsługi wewnętrznych wydarzeń w banku – Snowbot i Let’s Bot to pierwsi „wirtualni asystenci”, którzy mieli okazję wspierać pracowników PKO. Chatbotize stoi również za opracowaniem chatbota – startupowego asystenta, który na stronie internetowej Let’s Fintech odpowie na pytania i wątpliwości startupów zainteresowanych współpracą z bankiem.

W kilkunastu oddziałach PKO Bank Polski testuje również rozwiązanie Quantum CX do rozpoznawania uśmiechów klientów i doradców. system liczy je podczas ich bezpośrednich spotkań w placówce i bada wpływ uśmiechów na jakość obsługi klientów i motywację pracowników, dzięki wspieraniu wspólnego celu charytatywnego. Jeden uśmiech klienta to jeden grosz dla potrzebujących.

Chcesz korzystać z najlepszej aplikacji mobilnej na świecie? Załóż konto w PKO BP

PKO Bank Polski uruchomił także projekt, który funkcjonuje pod roboczą nazwą You&AI. Ma on na celu wdrożenie technologii konwersacyjnej, pozwalającej na zarządzanie finansami przy wsparciu bota głosowego. Wdrożenie systemu wraz z pierwszymi produktami biznesowymi planowane jest w ciągu najbliższego półrocza, natomiast tuż po nim rozpocznie się masowy roll-out technologii na kilkadziesiąt procesów biznesowych związanych z m.in. z obsługą klienta, sprzedażą czy doradztwem finansowym.

W ramach You&AI trwają również prace nad projektem „Talk to IKO”, czyli sterowaniem aplikacją mobilną za pomocą głosu. Na początek za pomocą głosu będzie można wykonać operacje związane z przelewami i kodami BLIK, a także przeszukać historię transakcji. W przyszłości aplikacja IKO będzie spełniała także funkcje edukacyjną – wspierając klienta w decyzjach finansowych. Wygląda na to, że będzie to coś na kształt doradcy finansowego. Pierwsze efekty wdrożenia spodziewane są na przełom roku 2019/2020.