Już dzisiaj konferencja Apple. Firma pokaże serwis streamingowy

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Apple#Technologie
Opublikowano: 25 marca 2019, 11:12 Aktualizacja: 26 sierpnia 2019, 14:08

Już dzisiaj w sali Steve Jobs Theather w Cupertino odbędzie się konferencja Apple, na której firma pokaże kilka nowych usług. Wydarzenie rozpocznie się o 18.00 polskiego czasu. Tim Cook ma zaprezentować między innymi autorską platformę streamingu wideo, która miałaby być konkurencją dla Netflixa.

Apple pokaże także nowy serwis abonamentowy News Magazines, w którym będzie udostępniał materiały z różnych serwisów, czy gazet. Wydawcy treści mają oczywiście otrzymywać część przychodów od firmy z Cupertino. Wydarzenie można obejrzeć na żywo na stronie Apple – stream działa zarówno na desktopie, jak i na urządzeniach mobilnych.

Nowości Apple na dzisiejszej konferencji

Tym razem nie będzie to kolejna prezentacja nowych iPhone’ów czy MacBooków. Tim Cook stawia na sprzedaż usług, w których widzi największy potencjał. Na dzisiejszej konferencji Apple ma pokazać pierwszą próbkę swojego serwisu streamingowego z uwzględnieniem własnych seriali. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami firma z Cupertino ma stawiać na produkcje animowane i familijne.

Dlaczego Apple tak zależy na większej sprzedaży usług? Wyniki finansowe Apple jednoznacznie wskazują, że to właśnie w tym segmencie jest największy potencjał. Do App Store podłączonych jest około 1,4 MILIARDÓW urządzeń, a Tim Cook do 2021 roku chce zarabiać z tytułu sprzedaży usług 50 mld dolarów rocznie. Dla porównania w I kwartale fiskalnym 2019 roku Apple zanotowało przychody na poziomie 84 mld USD, co nie do końca spełniło oczekiwania inwestorów.

Za niezadowalające wyniki odpowiadała przede wszystkim słaba sprzedaż nowych iPhone’ów – XS, XS Max i XR. Oczywiście ceny nie są zachęcające, ale powodów gorszej sprzedaży należy upatrywać także w nasyceniu rynku. W styczniu Tim Cook podawał, że iPhone’a posiada około 900 mln ludzi na świecie. Spadki sprzedaży flagowców notował także Samsung, co z kolei może świadczyć o gorszym okresie dla producentów.

Właśnie dlatego Apple stawia na sprzedaż usług, gdzie notuje dobre wyniki. W I kwartale fiskalnym 2019 przychody z App Store, Apple Music, iCloud, czy Apple Pay wzrosły o 18% – do poziomu 10,9 mld USD. Pomimo słabej sprzedaży nowych iPhone’ów firma z Cupertino i tak zdecydowanie wygrała z konkurencją – na przykład w postaci Amazona. Spółka Jeffa Bezosa w fiskalnym Q1 zarobiła „tylko” 72 mld dolarów.

PRZEJDŹ DO SKLEPU APPLE I CIESZ SIĘ NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI SPRZĘTEM


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

juz-dzisiaj-konferencja-apple-firma-pokaze-wlasny-serwis-streamingowy