W lutym odnotowano spory wzrost liczby transakcji, jak i przyrost ich wartości. Najwięcej płatności bezgotówkowych dokonano w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim – donosi Cashless.pl.

Serwis informuje, że:

  • w zeszło miesięcznym programie udział wzięło 127 urzędów, w których umieszczono 165 terminali.
  • w sumie rozliczono 11,3 tysięcy płatności, na łączną kwotę przekraczającą 1,7 mln zł,
  • średnia płatność wynosiła 154 zł.

Warto zwrócić uwagę na styczniowe dane – 8,6 tysięcy transakcji na łączną sumę 1,2 mln zł.

Od papierowej do cyfrowej Polski

Postępy są widoczne gołym okiem, szczególnie jeżeli przyjrzymy się liczbom z samego początku wdrażania programu, czyli października zeszłego roku. Wtedy przeprowadzono łącznie 2131 transakcji na łączną kwotę 373 tysięcy zł. Ministerstwo Rozwoju postanowiło przedłużyć program pilotażowy do marca 2017, właśnie ze względu na niezadowalające wyniki z końcówki zeszłego roku.

Zgodnie z danymi Cashless.pl rekordzistą w transakcjach bezgotówkowych został Łódzki Urząd Wojewódzki (2,3 tysiące transakcji). Na drugim miejscu uplasował się Podlaski Urząd Wojewódzki (1,4 tysiące), a najniższym stopniem podium zadowolił się Urząd Miejski w Koszalinie ( około 700).

Wraz z początkiem kwietnia terminale POS zaczną stopniowo pojawiać się we wszystkich urzędach administracji publicznej. W przenośnie mPOS-y wyposażone zostaną również policyjne radiowozy. Terminalizacja urzędów to element planu ministra Morawieckiego „Od papierowej do cyfrowej Polski”.

Elementem zmian są projekty umożliwiające załatwienie większości spraw bez wychodzenia z domu i zbędnej papierkowej roboty. Dlatego też banki dostały pozwolenie na wykorzystanie swoich systemów transakcyjnych do zakładania i aktywowania Profilu Zaufanego.

W ramach cyfryzacji administracji publicznej wdrażany jest program Mobile Connect, który pozwoli na załatwienie urzędowych spraw przez smartfona, nawet bez dostępu do Internetu.