Trudne czasy dla kantorów internetowych. Jak sobie radzą?

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Fintech#Kantory internetowe
Opublikowano: 4 lutego 2019, 15:39 Aktualizacja: 7 maja 2019, 15:22

Rok 2018 obfitował w wiele istotnych wydarzeń, które mocno wpłynęły na rynek walutowy. Chodzi przede wszystkim o wojnę handlową na linii USA-Chiny, negocjacje brexitowe, shutdown w Stanach Zjednoczonych, czy spadek cen ropy. Większość z wyżej wymienionych problemów przeniesie się także na rok bieżący. Pomimo tych perturbacji rynek kantorów internetowych rozwija się dynamicznie – czytamy w raporcie od Currency One.

Jak pokazują dane operatora serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat.pl, Polacy coraz chętniej decydują się przenieść swoje potrzeby walutowe do Internetu. Według statystyk aż o 20,5% zwiększyła się liczba rejestracji nowych klientów w kantorach internetowych względem 2017 roku. Natomiast średnia liczba transakcji w e-kantorach wzrosła o 6,5%. Pełny raport Currency One można pobrać tutaj.

Kantory internetowe na fali wznoszącej?

W poprzednim roku dało się zauważyć dużo większe zainteresowanie euro –  o 9% zwiększyła się liczba ofert kupna tego pieniądza. Euro było również walutą największego, jednorazowego zlecenia wymiany w wysokości 923 tysięcy. To właśnie europejską walutę najczęściej wysyłamy za granicę, m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Holandii.

Interesująco wyglądają dane demograficzne użytkowników kantorów online. Większość z nich (ok. 45%) to osoby w wieku 30-45 lat. Mężczyźni to zdecydowanie liczniejsza grupa wśród klientów kantorów online, stanowiąca 69%. W raporcie czytamy, że wszyscy klienci Internetowykantor.pl tylko w 2018 roku zaoszczędzili na wymianie walut w serwisie ponad 122 miliony złotych.

Co ciekawe klienci częściej decydowali się na wpłaty gotówkowe – wzrost aż o 89% w porównaniu do roku 2017. Średnio w gotówce wypłacaliśmy 950 euro, a to o 19% więcej niż rok temu. Wartość wszystkich tych wypłat wzrosła o 118%.

Usługi kantorów internetowych coraz bardziej przekonują również klientów biznesowych. Tylko w 2018 roku z usług Walutomat.pl skorzystało aż o 27% więcej klientów z własną działalnością. Średnio tacy użytkownicy wymieniali o 4% więcej, niż w poprzednim okresie. Warto przypomnieć, że w 2018 roku Currency One zaproponowało klientom biznesowym integrację systemów ich firm z API, która pozwala przedsiębiorstwom na wymianę walut w czasie rzeczywistym i darmowe transfery do większości polskich banków za darmo.

Pomimo, że powyższe dane mogą napawać optymizmem, to kantory internetowe powinny mieć się na baczności. Na rynku dużo się dzieje, a konkurencja nie śpi – Revolut cieszy się coraz większa popularnością. Oczywiście trzymamy kciuki za e-kantory, ponieważ są ważną częścią polskiego i światowego rynku FinTech.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

kantory-internetowe-raport-currency-one-walutomat