Rozwiązanie to dostępne jest dla pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej w Tychach i okolicznych gminach w blisko 190 autobusach i trolejbusach.

Jak działa nowy system w Tychach? Pamiętaj, by przyłożyć kartę do kasownika przy wyjściu

Po wejściu do pojazdu pasażer zbliża kartę płatniczą do kasownika, rejestrując tym samym wejście – przy korzystaniu z taryfy odległościowej, gdzie cena podróży jest uzależniona od długości pokonywanej trasy. Należy przy tym pamiętać, by przy wysiadaniu z pojazdu ponownie przyłożyć kartę do kasownika w celu zarejestrowania wyjścia, tj. zakończenia podróży – wówczas system obciąży konto tylko za przejechaną trasę. Poza ww. taryfą kasownik umożliwia również zakup biletów w taryfie strefowo-czasowej oraz odległościowej dla współpasażera lub przejazdu ulgowego.

Kontrolerzy zostali wyposażeni w nowoczesne terminale, które poza sprawdzeniem uprawnienia do podróży, umożliwiają uiszczenie opłaty dodatkowej (mandatu) przy użyciu karty płatniczej.

To bardzo innowacyjne rozwiązanie doceniają szczególnie osoby, które lubią wygodę i szybkość, jakie dają płatności bezgotówkowe. Ciekawe, jak szybko pasażerowi przyzwyczają się do nowej metody?

Czy mieszkańcy Tychów docenią nowy system sprzedaży biletów w komunikacji miejskiej?

– Celem Polskich ePłatności jest maksymalne ułatwienie życia naszym klientom. System płatniczy, który Polskie ePłatności udostępnia miastu, nie tylko gwarantuje wygodę, bezpieczeństwo oraz komfort podróżujących, ale również zapewnia miastu łatwiejsze zarządzanie systemem biletowym oraz egzekwowalność opłat taryfowych – mówi Grzegorz Łapiński, wiceprezes Polskich ePłatności S.A.

– Wierzymy, że mieszkańcy Tychów i okolic szybko docenią wygodę oraz bezpieczeństwo nowego systemu płatności za przejazdy. Pasażerowie nie muszą poświęcać już czasu na szukanie kiosku i zakup biletu. Wystarczy karta płatnicza, którą i tak zazwyczaj każdy ma przy sobie. Z kolei organizator transportu może zaoszczędzić na dystrybucji tradycyjnych, drukowanych biletów – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Nowe rozwiązanie do płatności za transport publiczny jest zgodne z oczekiwaniami konsumentów, którzy deklarują, że częściej wybierają płatności kartą niż gotówką (61% vs 39%). Co więcej, Polacy chcą mieć możliwość płacenia kartą wszędzie, bez wyjątku (61%), a transport publiczny jest wskazywany jako jedno z miejsc, gdzie chcieliby móc korzystać z tej możliwości w szerszym zakresie.