– Od około godziny 8:50 występują problemy z działaniem systemu Moje ING oraz Moje ING mobile. Mogą także występować problemy z wpłatami i wypłatami gotówki, płatnościami kartą w internecie i korzystaniem z BLIKA – wyjaśniał bank na Twitterze.

Chwilę przed godziną 15:00 ING Bank Śląski potwierdził, że awaria została usunięta, a wszystkie systemy działają już poprawnie.

Awaria w ING Banku Śląskim

– Obecnie niedostępny jest system Moje ING. Intensywnie pracujemy aby jak najszybciej przywrócić dostęp do usług. Z powodu dużej liczby telefonów, kontakt z infolinią może być utrudniony. Przepraszamy za utrudnienia. Będziemy informować, gdy tylko nasi specjaliści rozwiążą problem – czytaliśmy w komunikacie.

Z informacji podawanych przez ING Bank Śląski wynikało, że nie powinno być problemów z płatnościami kartą w fizycznych sklepach. W serwisie Moje ING dostępny był także podgląd stanu konta, historii transakcji, przelewy, czy moduł Makler. Klienci mogli również złożyć zlecenie telefoniczne (z prowizją internetową).

Z materiału przygotowanego przez redakcję Fintek.pl wynika, że w 2020 roku miało miejsce ponad 30 poważnych awarii bankowych. Chodzi tutaj o sytuacje zauważalne dla klientów. Warto zauważyć, że z roku na rok liczba tego typu incydentów maleje. Dla porównania w 2019 roku odnotowano 40 awarii bankowych. Z kolei w roku 2018 było ich ponad 50.