Bilety można nabywać pod adresem bilety.mazowieckie.com.pl.. Obecnie, w okresie pilotażu, podróżni mogą kupić bilety wg taryfy normalnej, ulgowej oraz ofert specjalnych, w tym bilety: jednorazowe, strefowe czasowe, dobowe, 3–dniowe.

– Najpierw chcemy przetestować nasz system do sprzedaży internetowej wspólnie z podróżnymi i zobaczyć, jak zadziała w praktyce. Trwają także prace nad wprowadzeniem możliwości zakupu biletów okresowych – zapowiedział Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.

Czytaj także: Ubezpieczenie od kradzieży tożsamości. Nowa usługa Raiffeisen Polbanku

Bilety przez Internet i płatności kartą

Sam proces jest prosty – aby dokonać zakupu biletu, Użytkownik Systemu IKM w pierwszej kolejności powinien wybrać nazwę stacji, z której chce rozpocząć podróż, oraz wskazać stację docelową, a następnie wybrać przycisk „Szukaj”. Po wprowadzeniu tych parametrów podróży otrzyma informację o najbliższym dostępnym połączeniu oraz o kilku następnych. Otrzyma także podpowiedź na temat najkorzystniejszej dla niego opcji pod względem finansowym.

Drugim udogodnieniem, jest możliwość zakupu biletu u kierownika pociągu i zapłacenie kartą płatniczą. Ta forma płatności jest już od jakiegoś czasu dostępna w kasach biletowych, a teraz została zintegrowana z urządzeniami mobilnymi używanymi przez drużyny konduktorskie.

– Według nas, jest to największy tego typu projekt w Europie. Cieszę się, że w trakcie prac nad uruchomieniem systemu mieliśmy możliwość brać udział w merytorycznych dyskusjach na temat optymalizacji pewnych procesów po stronie tak istotnego przewoźnika, mając przy tym na uwadze trendy w transporcie – powiedział Grzegorz Wojtenko, prezes zarządu MCX Systems, firmy która dostarcza aplikacje płatniczą dla KM.

Aplikację zintegrowano z mobilnymi terminalami PIDION BIP 1500 NL, a to wszystko we współpracy z Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o.

Teraz pasażerowie mogą dokonać płatności zarówno tych autoryzowanych, jak i tych, które nie wymagają podania kodu PIN. Dla konduktorów to taka sama ulga, jak dla pasażerów. Z biegiem czasu będą musieli nosić coraz mniej monet i nie będą musieli męczyć się z wydawaniem reszty. Polskie koleje nie chcą stać w miejscu – podążają za trendami, czyli za FinTechem.