Kolejna awaria w banku. Tym razem w ING Bank Śląski

Łukasz Piechowiak
Łukasz Piechowiak
#Awarie bankowe#ING Bank Śląski
Opublikowano: 10 marca 2019 Aktualizacja: 28 kwietnia 2019

W niedzielę w godzinach porannych doszło do awarii bankowości mobilnej i internetowej w ING Banku Śląski. Klienci odnotowywali utrudnienia w dostępie do Moje ING. Awaria została usunięta ok. godz. 13-tej.

Awaria była krótka, ale z banku ING korzysta ponad 4,5 mln klientów, z tego 1,8 mln to użytkownicy mobilni, zatem musiała zostać zauważona. Klienci dali wyraz swojemu niezadowoleniu na Facebooku. Ludzie praktycznie nie rozstają się ze swoimi smartfonami. Obok portali społecznościowych aplikacje mobilne banków należą do jednych z najpopularniejszych.

Karta nie działa. To żaden wstyd

Wielu ludzi żywi przekonanie, że gdy karta im nie zadziała w momencie dokonywania płatności (np. przy kasie w sklepie) to czeka ich wielki wstyd, krępujące doświadczenie wywołujące zniesmaczenie wśród innych obcych osób, które są świadkami płatniczej porażki. Klient nie może zapłacić, to znaczy, że nie ma pieniędzy, itd. W dobie powszechnych awarii bankowych takie przeświadczenie jest nieuprawnione – każdy może mieć problem z dokonaniem płatności.

Naprawcie się, bo zmienię bank

Dawniej z banku można było korzystać tylko w dni robocze od 7-tej do 18-tej. Dzisiaj utrudnienie w dostępie do bankowości mobilnej i elektronicznej skutkuje lawiną negatywnych komentarzy z wyartykułowanymi groźbami o zmianie banku. Tak jakby nie było banku, w którym nie dochodzi do awarii…

Dzisiaj jak przez parę godzin nie może zalogować się na konto, to wielu ludzi przeżywa duże niedogodności. Równie dobrze można napisać, że kiedyś nie było samochodów… Dawniej banki nie oferowały tylu usług dla ludności. Rachunki opłacano na poczciwe, w bankach co najwyżej sprawdzano saldo lub zlecane większe przelewy.

Ponad 50 awarii banków w roku

W ciągu roku dochodzi do ok. 50 awarii banków, systemów płatniczych, aplikacji mobilnych i bankowości elektronicznej. Poniekąd trzeba się nauczyć z tym żyć i zabezpieczyć przed ewentualnymi niedogodnościami. Dla jednych najlepszym zabezpieczeniem będzie trzymanie gotówki w portfelu, ale o wiele wygodniejszym sposobem jest posiadanie dodatkowego rachunku w innym banku.

Niestety, najgorsze czasy jeszcze przed nami. Wejście w życie PSD2, pojawienie się wielu usług opartych o bankowe API i ogólnie dostęp do rachunku bankowego. Awarie będę powszechne, trzeba się na nie przygotować – przynajmniej tę parę godzin dziennie nauczyć się żyć bez pieniędzy…


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

kolejna-awaria-w-banku-tym-razem-w-ing-bank-slaski