Do grona podmiotów korzystających z systemu dołączyli następujący agenci rozliczeniowi oraz partnerzy technologiczni: Adyen, AsiaPay, Braintree, Checkout.com, Cherri Tech, CyberSource, Elavon, Ezidebit, eWAY, Fit-Pay, Giesecke & Devrient, PayPal, Payscout, Rambus, SafeCharge, SecureCo, Square, Stripe, Worldpay i YellowPepper. Firmy te mogą lub wkrótce będą mogły dokonywać tokenizacji kart Visa, wykonując cyfrowe płatności typu Credential-on-File w imieniu detalistów oraz klientów.

Nowi partnerzy w ekosystemie tokenizacji Visa

System tokenizacji oferuje kolejną warstwę zabezpieczeń. W miejsce danych wrażliwych posiadaczy kart, na przykład osobistych numerów kont, numeru karty czy daty jej ważności, wprowadzono cyfrowy identyfikator (tzw. „token”). Jest on unikalny dla detalisty lub partnera oferującego bramki płatnicze dla agentów rozliczeniowych. Token można wykorzystywać wykonując płatności bez ujawniania bardziej wrażliwych danych posiadacza karty.

Oprócz zagwarantowania wyższego poziomu bezpieczeństwa, rozwiązanie to posiada także dodatkowe zalety. Jeśli dane karty staną się nieaktualne lub dostaną się w niepowołane ręce, mogą zostać w łatwy i prosty sposób zaktualizowane przez działającą w tle instytucję finansową. Pozwala to konsumentom i detalistom uniknąć problemów. Przykładem wykorzystania tokenizacji Visa mogą być płatności Garmin Pay, dostępne między innymi w PKO Banku Polskim, Santander Bank Polska.

Od wprowadzenia Visa Token Service w 2014 roku, do platformy tokenowej Visa dołączyło ponad 60 globalnych podmiotów wnioskujących o wydawanie tokenów, działających na 40 rynkach – w tym producenci urządzeń mobilnych i ubieralnych, portfele wydawców, detaliści prowadzący sprzedaż w Internecie, dostawcy usług płatniczych i agenci rozliczeniowi.