Koniec awarii w Santanderze. Czy naprawdę nie można wysłać pusha o awarii?

Łukasz Piechowiak
Łukasz Piechowiak
#Awarie bankowe#Santander
Opublikowano: 4 marca 2019, 15:08 Aktualizacja: 2 maja 2019, 20:57

Od godzin porannych klienci Santandera mieli problem z podejmowaniem gotówki w bankomatach, a także z dokonywaniem płatności kartowych w sklepach. Bank powiadomił o usunięciu usterek – wszystkie funkcjonalności zostały przywrócone.

Santander zaliczył pierwszą poważną awarię w tym roku. To drugi największy bank w Polsce pod względem aktywów, z którego usług korzysta 4,5 mln osób. Niestety, w poniedziałek 4 marca w godzinach porannych mieli oni utrudniony dostęp do korzystania z bankomatów i wpłatomatów. Nie działały także transakcje kartą, co wielu klientów przypłaciło stresem przy kasach sklepowych.

Poziom niezadowolenia klientów może być mierzony liczbą komentarzy na Facebooku – a tych było blisko 900. Trudno oczekiwać by klienci w poniedziałkowy poranek na samym początku nowego miesiąca byli zadowoleni z ograniczenia w możliwości dokonywania płatności i podejmowania środków z bankomatów.

Santander przekazał informację, że istniała możliwość wypłaty środków z bankomatów innych banków, a transakcje wykonane w czasie niedostępności zostaną zwolnione z prowizji. Ciekawe czy odbędzie się to automatycznie, czy na wniosek klientów?

Po co ten stres przy kasie

Klienci zwrócili uwagę, że największym problemem dla nich nie był fakt wystąpienia awarii, ale zaskoczenie i stres jaki wywołał brak informacji. Czy rzeczywiście bank nie może wysłać SMS-a z powiadomieniem o awarii, mejla lub wiadomości typu push w aplikacji mobilnej? Wielu ludzi mogłoby wtedy uniknąć stresującej sytuacji przy kasie sklepowej – bo większość niezadowolonych dowiaduje się o awarii dopiero gdy ich transakcje są odrzucane. To nie jest komfortowe zdarzenie. W głowie konsumenta pojawia się tysiąc myśli, w tym obawa o to, że padł ofiarą kradzieży tożsamości i został bez środków do życia. Czy naprawdę nie można tego uniknąć?

Awarie w bankach to coraz istotniejszy problem społecznie. W 2018 roku doszło do ponad 50 awarii bankowych. Wraz ze wzrostem upowszechnienia obrotu bezgotówkowego usterki w bankach uniemożliwiające dokonanie transakcji kartowej stają się problemem o coraz większym zasięgu społecznym. Jak się chronić przed nieprzyjemną sytuacją?

Niestety, nie ma innej opcji – albo posiadać zawsze trochę gotówki przy sobie albo kartę do rachunku w drugim banku, na którym trzymać będziemy tyle środków, by wystarczyło na zakupy podczas awarii.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

koniec-awarii-w-santanderze