Monedo jest pionierem w zakresie wykorzystania automatycznej analizy danych, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w branży pożyczkowej. Firma wykorzystuje do weryfikacji zdolności kredytowej narzędzia technologiczne, umożliwiające pogłębioną, automatyczną analizę danych o zachowaniach klientów.

Płatności odroczone nieźle sobie radzą

Stworzony przez Monedo model scoringowy umożliwia obsługę aplikacji kredytowych i wypłatę środków 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W Polsce Monedo oferuje pożyczki ratalne na okres do 48 miesięcy, udzielane online. Klientów zdobywa m.in. dzięki sprzedaży POS (Point-Of-Sale), realizowanej we współpracy z największymi operatorami e-commerce. Z Monedo Now swoje zakupy mogą finansować m.in. klienci Allegro. Wspólnie z PayU firma jako pierwsza w Polsce udostepniła konsumentom rozwiązanie „pay-later” (płatności odroczone).

– W okresie pandemii widzimy wzrost zainteresowania naszymi rozwiązaniami, zwłaszcza płatnościami odroczonymi. Marzec br. był rekordowym miesiącem jeśli chodzi o liczbę transakcji e-commerce opłaconych z wykorzystaniem PayU Monedo „Płacę później” – podkreśla Krzysztof Komosa, Dyrektor Zarządzający Monedo Polska.

Monedo zebrało 45 mln EUR finansowania

Aktualna strategia firmy zakłada rozwój działalności pożyczkowej dla klientów near-prime – czyli osób legitymujących się dobrą sytuacją finansową, klientów sektora bankowego lub takich, które z różnych powodów nie mogą lub nie chcą korzystać z finansowania w bankach.

W ostatnich 24 miesiącach Monedo zebrało 45 mln EUR finansowania, wśród inwestorów m.in. HPE Growth i Runa Capital. Monedo jest obecne na Polskim rynku od 2012 roku. Codziennie system scoringowy Monedo procesuje ponad 2 tys. wniosków pożyczkowych.