– Zarówno nasza sprzedaż tradycyjna, jak i obsługa zamówień Click&Collect oraz Click&Delivery są bardzo wysoko oceniane w badaniach satysfakcji klientów. Jakość usług oraz wysoki poziom wdrożonych rozwiązań technicznych czynią nasz serwis internetowy jedną z najchętniej wybieranych platform e-commerce w Polsce – podkreślił Beniamin Schön, Dyrektor ds. Klienta i Digitalu w Castorama Polska

Wzrost zakupów online w pandemii

W ostatnich miesiącach serwis castorama.pl cieszył się dużym zainteresowaniem, głównie ze względu na wprowadzone w handlu obostrzenia i czasowe wyłączenie powierzchni sprzedaży sklepów stacjonarnych. W ciągu kilku dni od wprowadzenia ograniczenia w handlu liczba zamówień wzrosła 20-krotnie.

Wyszukiwarka oparta o AI

Wśród wielu wdrożonych na platformie castorama.pl rozwiązań jednym z najbardziej zauważalnych jest zoptymalizowana wyszukiwarka produktów. Wyszukiwarka, oparta jest o sztuczną inteligencję i machine learning, eliminuje to problem związany z nieznajomością profesjonalnych nazw produktów potrzebnych podczas prowadzonych w domu prac.

Wyszukiwarka jest wyposażona w mechanizm szukania produktów bazujący na powiązaniach i algorytmie. W przypadku na przykład rynajzy, która jest elementem mocowania rynien, wystarczy, słowo rynna, a wyszukiwarka podpowie nam również inne produkty z nimi powiązane, w tym rynajzę.

Inne rozwiązania zastosowane w wyszukiwarce to podpowiadanie produktów, które kupili inni klienci oraz zintegrowanie z językiem polskim, czyli korekta literówek, autouzupełnianie oraz system synonimów, dzięki czemu podpowiada dodatkowe opcje. Pozwala też wyszukać produkty przy pomocy zdjęcia.

-Na pytanie co kupić by zrealizować zamierzony projekt lub czym zakup uzupełnić odpowiadamy autorskim systemem rekomendacji. Nakierowujemy klientów na ewentualne produkty powiązane np. do paneli podłogowych nie zapomnij dodać kompatybilnych podkładów – podpowiada Tomasz Stefanowski, kierownik ds. rozwoju serwisu www.

Obecnie blisko trzy czwarte użytkowników korzysta z serwisu Castorama.pl za pośrednictwem smartfona.

Castorama rozwija również komunikację za pośrednictwem platform społecznościowych – kanał na YouTube jest najpopularniejszym kanałem marki tej kategorii w Europie.