Usługa mojeID to sposób zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach świadczonych przez dostawców komercyjnych i administrację publiczną. Weryfikacja tożsamości z wykorzystaniem mojeID odbywa się poprzez systemy bankowości elektronicznej, w oparciu o dane, które zostały wcześniej zweryfikowane przez podmiot zaufany, jakim jest np. bank.

Zdalna realizacja formalności

Usługa zapewnia zdalną rejestrację w Portalu Pacjenta, gdzie można zrealizować formalności, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w placówce medycznej.

– Współpraca z Lux Med, liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce, jest dla nas ważnym krokiem w rozwoju mojeID. Ma to szczególne znaczenie w kontekście intensywnego rozwoju usług świadczonych online i tzw. telemedycyny– mówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR.

Grupa Lux Med świadczy usługi medyczne dla ponad 2,2 mln pacjentów. Około 7000 lekarzy i 4000 wspierającego ich personelu medycznego przyjmuje pacjentów w placówkach. Konsultacje medyczne dostępne są także online.

– Dzięki wdrożeniu usługi mojeID, pacjenci Lux Med zyskują nową, wygodniejszą i w pełni bezpieczną metodę zarejestrowania się w Portalu Pacjenta, by umówić termin wizyty, skonsultować się online z lekarzem, czy odebrać wyniki badań – bez konieczności osobistej obecności w placówce – mówi Michał Rybak, Wiceprezes Lux Med ds. Operacyjnych.

mojeID odpowiada na rosnącą potrzebę mechanizmu elektronicznej identyfikacji klientów, w ramach usług oferowanych przez dostawców komercyjnych i jednostki administracji publicznej. Dynamicznie rośnie liczba usługodawców korzystających z mojeID z różnych sektorów gospodarki. Ostatnio do użytkowników mojeID dołączył Bank Ochrony Środowiska.Wśród nich są firmy m.in. z sektora ubezpieczeń, energetyki, usług finansowych oraz telekomunikacyjnych. Z usługi mojeID może korzystać już ok. 13 mln klientów bankowości elektronicznej.