Przejęcie pozwoli Mastercard rozszerzyć usługi realizowane przy użyciu kart o płatności z konta bankowego. W efekcie będzie mogła powstać kompleksowa oferta płatności w handlu detalicznym oraz pomiędzy instytucjami.

– Uważamy, że przyszłość płatności będzie zależeć od tego, jak szerokie możliwości wyboru będą mieć klienci – powiedział Michael Miebach, dyrektor ds. produktów w Mastercard.

– Uzupełnienie naszej sieci rozliczeń kartowych o płatności oparte na kontach bankowych poszerza zakres i sposób działania naszych usług. Razem z VocaLink staniemy się partnerem zaspokajającym wszelkie potrzeby przedsiębiorstw, instytucji rządowych i klientów indywidualnych związane z płatnościami. – dodaje.

Kwota transakcji ma oscylować w granicach 700 mln GBP, czyli 920 mln USD. VocaLink jest wiodącą, międzynarodową firmą specjalizującą w przetwarzaniu płatności z konta bankowego, która dostarcza technologię nowoczesnych platform rozliczeniowych.

W ubiegłym roku systemy VocaLink przetworzyły ponad 11 mld transakcji o łącznej wartości 6 bln GBP (ok. 30 bln PLN). Nic zatem dziwnego, że urząd ds. ochrony konkurencji musiał przyjrzeć się sprawie, skoro siły łączą dwie firmy o takiej skali działalności.

Czytaj także: Ludzie ufają swoim bankom. Czy dzięki FinTechom mogą je pokochać?

Mastercard i VocaLink

VocaLink jest liderem w dziedzinie płatności przelewem z konta bankowego. Technologia VocaLink umożliwia natychmiastowe płatności na największych rynkach finansowych świata (ang. fast ACH). Zasięg usługi obejmuje Wlk. Brytanię, Singapur i Tajlandię, a w tym roku planowane jest jej poszerzenie o USA. Przejęcie VocaLink umożliwi Mastercard odgrywanie bardziej strategicznej roli w Wlk. Brytanii i na innych rynkach na całym świecie.

VocaLink wnosi do Mastercard zespół ekspertów ze specjalistyczną wiedzą, wyjątkową technologię opartą na kontach bankowych oraz systemy analityczne służące wykrywaniu oszustw. Zasoby te umożliwią bardziej kompleksową obsługę płatności przy zakupach detalicznych, pomiędzy klientami indywidualnymi oraz pomiędzy przedsiębiorstwami, a także rozszerzenie zakresu usług. Transakcja ta otwiera nowe możliwości trwałego odejścia od stosowania gotówki lub czeków przy transakcjach biznesowych, osobistych oraz w obrocie z instytucjami państwowymi.

– Mamy szansę rozszerzyć wszystkie usługi realizowane przy użyciu kart o płatności z konta. Tym samym na nowo wytyczymy granice możliwości w handlu i zwiększymy dostępność płatności elektronicznych. Zlikwidujemy bariery, wprowadzając innowacyjne usługi obejmujące różne typy płatności. Będą one szybsze, dostępne w czasie rzeczywistym w wielu nowych miejscach i na różnych urządzeniach – dodał Miebach.

Po pozytywnej weryfikacji odpowiednich urzędów, Mastercard i VocaLink będą starały się sfinalizować transakcję w ciągu najbliższych kilku tygodni. Kiedy to nastąpi, David Yates stanie się członkiem kierownictwa Mastercard oraz dyrektorem wykonawczym VocaLink, natomiast Paul Stoddart obejmie stanowisko dyrektora generalnego VocaLink.

Czytaj także: Urzędnicy zlikwidowali 42 bariery dla Fintechów w Polsce w mniej niż 10 minut

Poznajcie VocaLink

VocaLink jest globalnym partnerem banków, wielkich przedsiębiorstw i instytucji państwowych, świadczącym na ich rzecz usługi płatności. VocaLink projektuje, buduje i eksploatuje światowej klasy platformy ułatwiające ludziom pewne i bezpieczne dokonywanie płatności. W Wielkiej Brytanii firma realizuje ponad 90% wypłat wynagrodzeń, ponad 70% płatności rachunków domowych oraz prawie wszystkie wypłaty świadczeń państwowych.

Zaimplementowała także usługę FAST w Singapurze i przetwarza większość automatycznych płatności w Szwecji. Systemy płatności VocaLink, cechujące się wysoką dostępnością i odpornością na awarie, realizują szybkie płatności w ramach takich usług jak szybsze wypłaty (Faster Payments Scheme), platforma rozliczania rachunków (Account Switching), polecenia zapłaty i Bacs.

Systemy VocaLink są także połączone, w ramach systemu LINK, z największą (pod względem liczby transakcji) siecią ponad 70 tys. bankomatów. W ubiegłym roku systemy VocaLink przetworzyły ponad 11 mld transakcji o łącznej wartości 6 bilionów GBP, wspierając w ten sposób gospodarkę i rozszerzając możliwości dostępne dla klientów.