W ostatnich dniach głośno było o awarii w systemie Mastercard. Klienci banków skarżyli się, że transakcje były nabijane podwójnie, a niektórym użytkownikom z tego powodu zostało wyczyszczone nawet całe konto. Wyobraźmy sobie, że kupujemy drogie ubrania za kwotę bliską 1000 zł i taka transakcja jest nam liczona podwójnie… Potem nieświadomi idziemy do lokalu coś zjeść i okazuje się, że na koncie nie zostało nam już zupełnie nic…

Mastercard poinformował jednak, że błąd został skorygowany, a środki mają wrócić na konta klientów. Nie trzeba składać żadnej reklamacji, banki same przekażą nam brakujące pieniądze.

Czytaj także: E-dowody pojawią się już w lipcu

Banki oddają pieniądze

Nie wiadomo ile osób dotknął omawiany błąd. Na stronach wielu banków pojawiły się oświadczenia Mastercard.

„Firma Mastercard zajęła się tą sytuacją natychmiast po identyfikacji. Cała operacja może potrwać kilka dni”.

Wczoraj post został zaktualizowany i środki mają wrócić na konta klientów jeszcze dzisiaj. Poniżej screen ze strony Alior Banku.

oświadczenie Alior Banku awaria Mastercard.
Mastercard

skorygował błąd systemu w środę (5.04) późnym wieczorem. Nie wiadomo też, czy podwójne księgowanie transakcji miało miejsce tylko pierwszego dnia kwietnia. Teraz ma to już mniejsze znaczenie, ponieważ wygląda na to, że problem został rozwiązany.

Czytaj także: Currency-One – na Fintech Brunch szukamy inspiracji

Natomiast ING poinformowało, że już wczoraj zaksięgowało zwroty na kontach klientów. Klienci Śląskiego mieli podwójnego pecha, ponieważ w ostatnich dniach awarii uległ również nowy system transakcyjny.

oświadczenie ING awaria Mastercard.

Z informacji od Mastercard jasno wynika, że teraz ruch należy właśnie do wydawców kart. Mastercard naprawił swój błąd, ale pewien niesmak pozostał. Wielu ludzi swoje zdenerwowanie kierowało w stronę banków, ale tak naprawdę to nie one były sprawcami całego zamieszania.