Niezmiennie największą popularnością cieszą się bilety 20-minutowe. W pierwszym półroczu pasażerowie kupili ich (normalnych i ulgowych) ponad 3,5 mln sztuk. Mieszkańcy stolicy chętnie nabywali również bilety jednorazowe przesiadkowe 75-minutowe. W ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2019 roku kupili ich prawie 2 mln sztuk.

Warszawski ZTM chwali się sprzedażą w kanałach mobilnych

Dane za pierwsze półrocze są obiecujące, ponieważ w sumie za pośrednictwem aplikacji mobilnych stołeczny ZTM sprzedał bilety o wartości ponad 20 mln złotych. Z kolei w całym 2018 roku wartość sprzedaży w tym kanale dystrybucji wyniosła niespełna 30 mln PLN. Warszawiacy mogą nabywać bilety za pośrednictwem aplikacji: SkyCash, jakdojade.pl, mPay, moBilet, Mint Mobile oraz zbiletem.pl.

Wartość biletów kupowanych z poziomu urządzeń mobilnych systematycznie wzrasta. Widać to po wynikach za pierwsze dwa kwartały 2019 roku. Od stycznia do marca pasażerowie w kanale mobile kupili bilety za łączną kwotę 9,4 mln zł, a w ciągu kolejnych trzech miesięcy jeszcze więcej bo za 10,8 mln PLN.

Takie liczby nie powinny zaskakiwać. Kupowanie jednorazowych biletów z poziomu smartfona to dużo wygodniejsze rozwiązanie niż stanie w kolejkach do kiosku, lub biletomatu. Szczególnie po tym jak warszawski ZTM umożliwił pasażerom otwieranie bramek do metra (I linii) za pomocą kodu QR, generowanego w aplikacji. Wcześniej trzeba było korzystać ze specjalnych, papierowych wejściówek.

Ten trend zauważył także PKO Bank Polski, który wprowadził nową usługę, będącą konkurencją dla SkyCash, mPay, czy jakdojade.pl. W aplikacji IKO można już kupować bilety komunikacji miejskiej, zarówno na urządzeniach z system Android i iOS. Aplikacja mobilna IKO korzysta z rozwiązania fintechu moBilet.

otwórz konto za zero z najlepszą aplikacją bankową