mojeID to usługa dostarcza na przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Umożliwia potwierdzanie tożsamości przez Internet i tym samym uzyskanie dostępu do usług świadczonych online przez dostawców korzystających z rozwiązania KIR. Tożsamość jest weryfikowana za pomocą bankowości internetowej w oparciu o dane, które zostały wcześniej sprawdzone przez zaufany podmiot, czyli dostawcę tożsamości, np. bank.

Diners Club Polska wdraża usługę mojeID

Na razie z usługi mojeID mogą skorzystać klienci takich banków jak PKO Bank Polski, Bank Pekao, czy ING Bank Śląski. Jeśli chodzi o dostawców usług, to poza Diners Club Polska do systemu mojeID dołączyli także Open Life, PGNiG, czy Medicover Polska. Korzystanie z tej metody uwierzytelnienia umożliwia klientom załatwienie formalności, które dotychczas wymagały osobistego potwierdzenia danych w punkcie obsługi lub kontaktu z kurierem.

– Stały rozwój gospodarki cyfrowej sprawia, że relacje z klientami przenoszą się w znacznej mierze do Internetu. Rosnące grono uczestników usługi świadczy o zapotrzebowaniu na technologię umożliwiającą elektroniczne potwierdzanie tożsamości. Wychodzimy naprzeciw tym oczekiwaniom, oferując całkowicie zdalne i bezpieczne rozwiązanie, które pozwala przyspieszyć i uprościć wiele procesów oraz zredukować koszty bieżącej obsługi klientów – mówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR.