MojeID to cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości, dzięki któremu nie trzeba będzie zapamiętywać kolejnych loginów i haseł do serwisów internetowych – będzie można zalogować się „przez bank”, tak jak teraz logujemy się „przez Facebooka”. Na razie rozwiązanie działa tylko na stronie PGNiG, ale docelowo do systemu mają dołączać kolejni dostawcy.

Pierwszym bankiem, który wdrożył mojeID był PKO Bank Polski.

ING Bank Śląski udostępnia mojeID

Za powstanie standardu odpowiada Krajowa Izba Rozliczeniowa. Zgodnie z oczekiwaniami KIR-u za pomocą mojeID będzie można się logować na stronach sklepów internetowych, portalach społecznościowych, a także do usług administracji publicznej – również w przypadkach, gdy wymagane jest silne uwierzytelnianie. Podobne rozwiązanie z powodzeniem działa już w Szwecji.

– Pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do mojeID jako dostawca usług, jest PGNiG Obrót Detaliczny. Katalog usługodawców w systemie mojeID jest otwarty i będzie się rozszerzać między innymi o firmy z branży ubezpieczeń, energetyki, telekomunikacji i usług medycznych, a w przyszłości także o portale administracji publicznej – czytamy w komunikacie ING.

Usługa mojeID pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości przy pomocy danych uwierzytelniających banku i umożliwia dostęp do usług online świadczonych przez dostawców, którzy również korzystają z mojeID. Przyspiesza i upraszcza wiele procesów, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi czy umawiania się z kurierem.

Jak skorzystać z mojeID w ING Banku Śląskim? Na stronie internetowej dostawcy wystarczy wybrać usługi wymagające potwierdzenia tożsamości, a następnie autoryzować przekazanie swoich danych w systemie Moje ING. Użytkownik jest każdorazowo informowany o tym jakie dane i komu udostępnia, a ich przekazanie za każdym razem wymaga jego akceptacji. Następnie klient zostanie automatycznie przeniesiony do serwisu dostawcy, z którego usługi chce skorzystać.