Z karty wirtualnej klienci Nest Banku mogą skorzystać niemal natychmiast. Wystarczy, że zalogują się do aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej, wejdą w zakładkę „Karty” i klikną „Aktywuj”. W ten sposób w kilkadziesiąt sekund mogą zacząć korzystać z karty wirtualnej. Po dodaniu karty do portfela mobilnego, zapłacimy nią zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych przy użyciu telefonu, opaski lub zegarka i wypłacimy gotówkę z bankomatów z funkcją zbliżeniową. Do zakupów online przydadzą się dane karty, które znajdują się bezpośrednio w aplikacji mobilnej banku lub są dodane do portfela mobilnego.

Nest Bank wprowadza kartę wirtualną wspólnie z Visa

Za aktywację i korzystanie z karty wirtualnej Nest nie pobiera opłat. Karta wirtualna Nest Banku powstała we współpracy z Visa oraz przy wsparciu procesora kart płatniczych – firmy Fiserv Polska.

Funkcjonalności karty wirtualnej są niemal identyczne jak tej plastikowej, a transakcje nią wykonywane są chronione możliwością skorzystania z procedury chargeback. Procedura ta oznacza, że bank płacącego może próbować odzyskać od sprzedawcy pieniądze za wadliwe albo niedostarczone zakupy opłacone kartą Visa. Kartę wirtualną można także dodać do Visa Mobile, nowego rozwiązania płatniczego, a także innych usług dostępnych dla posiadaczy kart Visa wydanych przez Nest Bank.

Nest Bank już od dłuższego czasu we współpracy z partnerami wprowadza nowoczesne rozwiązania cyfrowe dla swoich klientów. Dzięki nim mogą oni realizować transakcje telefonem, opaską czy zegarkiem. Co więcej, Nest Bank jako pierwszy na świecie, we współpracy z Visa i Fiserv, wprowadził rozwiązanie Visa Mobile.

– Już co piąty Polak korzysta z możliwości płacenia smartfonem w sklepach stacjonarnych, a blisko ¾ używa tych urządzeń do płacenia w internecie . Rośnie grono konsumentów, którzy są skłonni do płacenia kartami wirtualnymi. Dodanie karty płatniczej do smartfona, smartwatcha, a coraz częściej także sklepu internetowego, serwisu streamingowego, czy ulubionej aplikacji nie byłoby możliwe bez tokenizacji. Technologia ta powstała jako kolejna warstwa zabezpieczeń płatności, ale niesie za sobą zupełnie nowe możliwości dla konsumentów i sprzedawców. Dzięki niej sprzedawcy mogą stworzyć proste i bezpieczne rozwiązania płatnicze, które nie tylko mają potencjał, by przełożyć się na 3-procentowy wzrost liczby zatwierdzonych transakcji, lecz także sprawić, że konsumenci będą do nich chętniej wracać – mówi Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce.