Partner serwisu Visa dla biznesu

Nie ma zgody na wpisywanie PIN-u na smartfonie sprzedawcy

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Płatności
Opublikowano: 9 grudnia 2019, 13:18 Aktualizacja: 10 grudnia 2019, 08:32

Rada PCI nie wydała zgody na stosowanie rozwiązania PIN on glass, czyli wpisywania PIN-u na telefonie sprzedawcy. To ważna wiadomość dla rynku FinTech, ponieważ coraz więcej firm zaczyna rozwijać swoje własne SoftPOSy (terminale w smartfonie).

Rada PCI to organizacja powołana w 2006 roku przez takie firmy jak Visa, Mastercard, American Express, czy JCB International. Głównym zadaniem PCI jest opracowywanie standardów bezpieczeństwa w zakresie usług płatniczych. Pełny komunikat na temat PIN on glass można znaleźć tutaj.

Ważna decyzja rady PCI w sprawie PIN on glass

SoftPOSy cieszą się coraz większą popularnością, a w Polsce zaczęły je rozwijać już takie firmy jak eService, First Data Polska, czy Polskie ePłatności. Podstawowym kłopotem było jednak przyjmowanie płatności na kwotę powyżej 50 złotych, czyli tych wymagających podania PIN-u. W trakcie testów stosowano różne rozwiązania – przykładowo eService udostępniło specjalną przystawkę, dzięki której można było akceptować transakcje przekraczające 50 złotych. PIN trzeba było jednak podać na telefonie sprzedawcy, co budziło sporo zastrzeżeń.

Właśnie dlatego rynek usług płatniczych czekał na komunikat PCI. Teraz już wiemy, że najwięksi gracze na świecie nie wyrażają zgody na stosowanie rozwiązania PIN on glass. Dlatego na razie SoftPOSy obecne na rynku będą mogły służyć przede wszystkim do przyjmowania płatności nieprzekraczających 50 złotych.

Pewnym ułatwieniem będzie podniesienie limitu kwoty, przy której należy dodatkowo autoryzować transakcje. Wiele wskazuje na to, że już w przyszłym roku PIN trzeba będzie podawać dopiero przy płatnościach na kwotę większą niż 100 złotych. Większe transakcje na SoftPOSach można realizować także za pomocą Garmin Pay i Apple Pay, ponieważ autoryzacja odbywa się na urządzeniu klienta.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

nie-ma-zgody-na-wpisywanie-pin-u-na-smartfonie-sprzedawcy