Partner serwisu Visa dla biznesu

Nowe funkcje w Google Analytics. Wszystko ze względu na RODO

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Google#Prawo
Opublikowano: 12 kwietnia 2018, 15:12 Aktualizacja: 21 lutego 2019, 20:07

Już 25 maja w życie wchodzi unijne rozporządzenie GDPR – w Polsce lepiej znane jako RODO. Z tego powodu wiele firm musi dostosować swoją działalność do bardziej restrykcyjnych wymogów ochrony danych osobowych. Nie inaczej jest z największymi spółkami pokroju Facebooka i Google. Firma z Mountain View przedstawiła informacje na temat aktualizacji swojego narzędzia Google Analytics.

Blue Media udostępnia płatności Google Pay

Za jego pomocą można monitorować ruch na swojej stronie internetowej. Przechowywane są tam dane o użytkownikach, którzy odwiedzają naszą witrynę. Zobaczcie co się zmieni w programach Google Analytics i Analytics 360.

Zarządzaj i usuwaj dane – Google Analytics dostosowany do RODO

Od teraz administratorzy Analytics będą mogli zarządzać tym, jak długo na serwerach Google przechowywane są dane o użytkownikach i eventach. Przykładowo – administrator ustala, że chce aby dane o użytkownikach były przechowywane przez 14 miesięcy, a Google po ich upływie automatycznie je kasuje. Firma z Mountain View zapewnia jednak, że usunięcie tych informacji nie wpłynie na raporty oparte o zagregowane dane. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Przed 25 maja Google wprowadzi także nowe narzędzie do usuwania danych. Pozwoli ono administratorom Analytics na usunięcie wszystkich informacji o jednym, konkretnym użytkowniku, który przykładowo odwiedza daną stronę. Narzędzie ma działać w oparciu o identyfikatory klienta wysyłane do programu Analytics (na przykład pliki cookies). Więcej szczegółów ma być dostępnych tutaj.

Zmiany obejmą zarówno program Google Analytics, jak i Analytics 360. Trzeba pamiętać, że GDPR może mieć zastosowanie także dla tych biznesów, które nie obsługują klientów z terenu Unii Europejskiej.  Google aktualizuje regulaminy na swoich stronach, więc każdy administrator może szukać szczegółowych informacji w zakładce Admin ➝ Account Settings.

Warto przypomnieć, że w Polsce procedowana jest obecnie nowa ustawa o ochronie danych osobowych, która ma przygotować lokalne prawo do GDPR/RODO. Zgodnie z ustawą powstanie nowy urząd – Urząd Ochrony Danych Osobowych, który zastąpi Generlanego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Dane klientów mają być lepiej chronione, ale pewne obawy mogą mieć przedsiębiorcy – boją się na przykład wysokich kar za niedostosowanie się do przepisów. Czy słusznie? Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Rząd przyjął projekt ustawy o RODO.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

nowe-funkcje-w-google-analytics-wszystko-ze-wzgledu-na-rodo