Obecnie limity autoryzacyjne określają wartość oraz liczbę transakcji, jakie klient może wykonać w ciągu nie tylko jednego dnia, ale i całego miesiąca. Można ustalić cztery rodzaje limitów.

Uproszczenie limitów na transakcje kartami

Od tej pory sterowanie limitami kart będzie jeszcze prostsze. Bank rezygnuje całkowicie z limitów miesięcznych i upraszcza dzienne, pozostawiając wyłącznie trzy kategorie limitów wartościowych w złotówkach: Limit na zakupy w sklepie, na transakcje w internecie oraz limit na wypłaty gotówki w bankomacie.

Zamiast 16 „suwaków” prezentowanych dotychczas w aplikacji, będą tylko trzy. Dodatkowo każdy rodzaj transakcji klient może dla bezpieczeństwa szybko wyłączyć jeśli nie planuje z niego korzystać.

Kolejną nowością jest możliwość ustalenia jednorazowo wysokiego limitu dla danego rodzaju transakcji do końca dnia. Jeśli przed klientem duże zakupy, np. w sklepie meblowym, może szybko zwiększyć limit na jeden dzień, a bank automatycznie obniży limit do standardowego poziomu na koniec dnia.

Tymczasowa blokada karty

Zastrzeżenie karty – konieczne w przypadku jej kradzieży lub zagubienia – jest ostateczne i nie można go cofnąć. Często jednak po czasie karta odnajduje się, a klient – choć jej nie stracił – czeka na wydanie nowego plastiku. Od teraz mBank wprowadza możliwość tymczasowej blokady karty z możliwością odblokowania jeśli karta zostanie odnaleziona. Opcja ta dostępna jest w aplikacji mobilnej oraz w serwisie transakcyjnym.

Dla klientów lubiących stałą kontrolę nad swoimi kartami, mBank wprowadził możliwość prostego wyłączenia transakcji dokonywanych poza granicami kraju. Dla przykładu, jeśli jesteśmy w Polsce i wiemy, że nie będziemy nigdzie wyjeżdżać, możemy łatwo zablokować możliwość wykonywania takich transakcji.

Potem równie łatwo ją odblokować, gdy będziemy wybierać się na urlop. W ten sposób zmniejsza się ryzyko wystąpienia transakcji nieuprawnionych na karcie. Blokada ta nie dotyczy transakcji internetowych dokonanych w zagranicznych serwisach czy na stronach www.

Blokada transakcji zbliżeniowych

Ostatnia ze zmian ułatwia klientom sterowanie funkcjami NFC na posiadanych kartach. Wyłączenie w transakcji zbliżeniowych jest od tej pory proste i dostępne z poziomu aplikacji.

Każda odrzucona płatność to duży stres.. Teraz po każdej odmowie autoryzacji klient otrzyma powiadomienie w aplikacji mobilnej z informacją o przyczynie odmowy i wskazówką co zrobić, aby ta transakcja została zrealizowana.

mBank/RT