Zmiany w IKO. W końcu łatwy dostęp do BLIKA

PKO Bank Polski - nowy ekran logowana w aplikacji IKO

PKO Bank Polski poinformował klientów o aktualizacji aplikacji mobilnej IKO, po której na ekranie logowania pojawią się nowe funkcjonalności.

Po aktualizacji pojawi się możliwość dostosowania ekranu logowania do własnych potrzeb. Użytkownik będzie mógł ustawić preferowane sekcje z poziomu menu kontekstowego (3 kropki z boku ekranu), wybierając opcję „dostosuj”.

Nowy ekran logowania w aplikacji IKO

Dzięki temu użytkownik bez konieczności logowania będzie miał dostęp do swoich powiadomień na temat zdarzeń na rachunku. Dodatkowo klient będzie mógł wybrać następujące sekcje i umieścić je na ekranie logowania: bankomaty i oddziały, tabela kursów i walut, o aplikacji, kontakt, BLIK, czeki BLIK, czasowa blokada kart.

Szczególnie dobrą informacją jest możliwość dodania zakładki BLIK na ekran startowy, dzięki czemu dostęp do kodów BLIK będziemy mogli uzyskać bez konieczności logowania. Do tej pory jeżeli chcieliśmy zapłacić BLIKIEM na przykład w Internecie, trzeba było się logować do IKO za każdym razem – nie ukrywamy, że musiało to być nieco frustrujące.

To jednak nie koniec niespodzianek. Po aktualizacji posiadacze urządzeń z Androidem będą mogli zalogować się do IKO za pomocą odcisku palca – tak zwana usługa Finger Print. Tego typu rozwiązanie jest już dostępne w kilku apkach bankowych na polskim rynku – na przykład w ING Banku Śląskim, mBanku, czy Santander Bank Polska.

Natomiast już na początku przyszłego roku w aplikacji IKO pojawią się ubezpieczenia komunikacyjne. Z poziomu apki będzie można nabyć polisy od różnych ubezpieczycieli w ramach jednego pakietu. Inne planowane nowości to bilety komunikacji miejskiej, możliwość opłaty za miejsca parkingowe, czy mobilna autoryzacja. PKO Bank Polski pracuje także nad wideoweryfikacją, czyli możliwością otwierania rachunku z poziomu aplikacji i bankowości internetowej.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tego co planuje największy polski bank, to zachęcamy do zapoznania się z rozmową z Michałem Macierzyńskim, Dyrektorem Departamentu Usług Cyfrowych i Grzegorzem Pawlickim Dyrektorem Biura Innowacji w PKO Banku Polskim. Pełny wywiad można znaleźć tutaj.

/Rafał Tomaszewski