Dla wielu graczy działających dotychczas offline sprawne przeniesienie się do kanałów online w czasie pandemii stało się koniecznością. Dziesiątka Finanse jest jedną z najstarszych firm pożyczkowych, która funkcjonuje na polskim rynku od 19 lat. Dotychczas działała głównie w systemie offline, udzielając pożyczek na raty w systemie door-to-door – czytamy w komunikacie.

Dziesiątka Finanse skorzysta z rozwiązania Kontomatik

– Jako spółka pożyczkowa z wieloletnim stażem, zawsze świetnie radziliśmy sobie w sprzedaży naziemnej. Dziesiątka Finanse wie, że najważniejszy jest klient i firma od zawsze funkcjonowała tak, aby możliwe jak najlepiej zaspakajać potrzeby i oczekiwania klientów. Obecna sytuacja i zamieszanie związane z pandemią koronawirusa zmusiły nas do podjęcia natychmiastowych działań w związku z przeniesieniem naszych usług również do online. Wszystko udało się przeprocesować bez większych problemów – szybko, sprawnie, skutecznie. Z pomocą doskonałego zespołu osiągnęliśmy cel i uruchomiliśmy ultranowoczesne, pro klienckie usługi finansowe, całkowicie online. Nowoczesny system IT sprawia, że cały proces pożyczania jest w pełni zautomatyzowany i trwa kilka minut – mówi Prezes Zarządu Dziesiątka Online Tomasz Bracki.

Dzięki otwartej bankowości Dziesiątka Finanse poprzez usługę 10online.pl uzyska dostęp do danych, które pozwolą przenieść proces udzielenia pożyczek do kanałów online. Technologia Kontomatik pozwoli na dostęp do danych bankowych, a tym samym sprawny onboarding, weryfikację tożsamości i skuteczną, precyzyjną ocenę ryzyka kredytowego. Dzięki niej cały proces będzie mógł odbyć się bez konieczności kontaktu bezpośredniego, przedkładania dokumentów czy wizyt w oddziale i potrwa tylko kilka minut. Do tego klient otrzymuje proste narzędzie do zarządzania udzieloną pożyczką, a przez to kontroli nad własnymi finansami.

– Sytuacja pandemii pokazała, że przejście do kanałów online jest niezbędne, a open banking jest doskonałym narzędziem, które tę transformację umożliwia. Dziesiątka Finanse jest jednym z podmiotów, które współpracują z Kontomatik w tym zakresie – komentuje Patryk Pietrzak, Członek Zarządu Kontomatik.

– Konieczność bycia obecnym online jest tylko jedną ze zmian spowodowanych pandemią. Można przypuszczać, że w najbliższej przyszłości zmieni się również podejście do oceny ryzyka kredytowego – coraz większe znaczenie będzie miała praca aktualnymi danymi, na których bazie będzie można mierzyć zmiany w newralgicznych dla oceny ryzyka kredytowego obszarach i będzie można to robić bez opóźnienia w czasie. W dobie open banking, kiedy mamy możliwość dostępu do danych z kont bankowych użytkowników w czasie rzeczywistym bazy danych aktualizujące dane z opóźnieniem mogą okazać się mniej użyteczne – dodaje.

Co oferuje Kontomatik?

Kontomatik to fintech z polskim rodowodem świadczący usługi dla banków i innych instytucji finansowych. Kontomatik jako licencjonowany AISP umożliwia instytucjom finansowym dostęp do danych bankowych klientów. Korzystają na tym wszyscy – pożyczkodawcy, gdyż mogą precyzyjnie ocenić ryzyko i klienci, którzy mogą otrzymać kredyt lub pożyczkę naprawdę szybko, zawsze gdy tego potrzebują.

Dane uzyskane dzięki API Kontomatik mogą zostać wykorzystane do identyfikacji klienta (Know Your Customer – KYC), szczegółowej oceny sytuacji finansowej klienta i precyzyjnej segmentacji klientów. Kontomatik, korzystając z technologii machine learning, ułatwia budowanie profili zachowań finansowych konsumentów.

Dzięki technologii Kontomatik banki, firmy zajmujące się finansami konsumenckimi i mikropożyczki z powodzeniem obsłużyły ponad 12 milionów klientów. Firma działa na 12 rynkach i zapewnia dostęp do informacji o rachunkach w ponad 130 bankach na całym świecie.