Oprogramowanie to ma pozornie służyć autoryzacji transakcji, a tak naprawdę może wyłudzać dane logowania i kody autoryzacyjne. Nie podawaj rozmówcy żadnych danych, nie zgadzaj się na przesłanie oprogramowania i natychmiast poinformuj nas o tej sytuacji – ostrzega PKO Bank Polski.

Oszuści wzięli na cel klientów PKO Banku Polskiego

Złośliwe oprogramowanie pozwoli przestępcom zdobyć poufne dane logowania do bankowości elektronicznej oraz autoryzacji transakcji. W ten sposób oszuści mogą przejąć kontrolę nad naszym rachunkiem. Osoby podszywające się pod pracownika banku mogą też poprosić o wyrażenie specjalnej zgody na administrowanie danymi osobowymi. Fałszywy „dokument” z taką zgodą otwiera się po wpisaniu danych w okienku wyświetlonym przez złośliwe oprogramowanie.

W związku z tym PKO Bank Polski przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Bank nigdy nie prosi o instalację żadnego dodatkowego oprogramowania w związku z wejściem w życie dyrektywy PSD2. Nie wymaga także podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika Banku, chyba że kontakt telefoniczny następuje z inicjatywy klienta. Pamiętajmy również, aby nie otwierać załączników z niepewnych źródeł i nie klikać w podejrzane linki.

– W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora) – wyjaśnia PKO Bank Polski w komunikacie.