W ramach umowy PayU i Kreditech zaoferują wspólne rozwiązania dotyczące finansowania zakupów w punkcie sprzedaży. W tym celu wykorzystany zostanie szeroki zasięg geograficzny PayU oraz unikalne rozwiązania technologiczne Kreditech, co pozwoli wprowadzić innowacyjne usługi finansowe na rynkach o niskim poziomie ubankowienia. Kreditech udostępni technologię zatwierdzania wniosków kredytowych wykorzystującą sztuczną inteligencję i tzw. uczenie maszynowe, jak również technologię zarządzania kredytami, dzięki którym obsługiwać będzie 300 tys. klientów PayU w różnych regionach na świecie.

Informację ogłoszono po pomyślnym zakończeniu programu pilotażowego wdrożonego przez Kreditech i PayU, w ramach którego konsumenci w Polsce uzyskali szerszy dostęp do pożyczek, zatwierdzanych w czasie rzeczywistym przez Internet. W ramach programu udzielono pożyczek online o łącznej wartości 10 mln euro.

Dzięki finansowaniu inwestycji rozwojowej w tak dużym wymiarze, PayU nabyła znaczącą część pakietu mniejszościowego akcji spółki Kreditech, dołączając do grona innych czołowych inwestorów z sektora finansowo-technologicznego, takich jak: JC Flowers, Varde, Blumberg Capital, HPE, Peter Thiel, Rakuten oraz IFC Banku Światowego.

Czytaj także: Jak to jest z tym geoblokowaniem?

Większa zdolność nabywcza klientów sklepów internetowych na rynkach wschodzących

Inwestycja strategiczna jest częścią globalnego planu PayU opierającego się na wykorzystaniu bogatego doświadczenia w rozwijaniu usług płatniczych, aby stać się ich wiodącym dostawcą w dynamicznie rozwijających się gospodarkach. PayU ma duże doświadczenie w budowaniu biznesu opartego na usługach płatniczych na rynkach wschodzących, w tym między innymi w Europie Wschodniej, Indiach i Ameryce Łacińskiej.

Współpraca z PayU pozwoli Kreditech w pełni się zrealizować i rozszerzyć działalność na nowe rynki, zgodnie z wizją firmy, którą jest zwiększanie swobody finansowej osób o ograniczonym dostępnie do usług bankowych, przez zastosowanie rozwiązań technologicznych. Zawarta umowa pozwoli sprzedawcom prowadzącym działalność na rynkach wschodzących z najszybszym wzrostem gospodarczym zaoferować konsumentom dostęp do nowych źródeł finansowania zakupów przez Internet – wygodnie, przejrzyście i przy korzystnym oprocentowaniu.

Partnerstwo PayU i Kreditech nie zostało zawarte na wyłączność i jest pierwszą tego typu współpracą o strategicznym znaczeniu pomiędzy dostawcą usług płatniczych, a firmą specjalizującą się w technologicznie zaawansowanych produktach finansowych dla konsumentów.

Czytaj także: 5 funkcji bankomatów, których nie znałeś

Nowe korzyści dla sprzedawców internetowych

– Cieszymy się, że budujemy pozycję wiodącego i innowacyjnego gracza na rynku kredytów konsumenckich udzielanych przez Internet w gospodarkach o dynamicznym wzroście. Dzięki tak znacznej inwestycji zacieśniamy współpracę z najlepszym w branży zespołem menedżerów z Kreditech. Pomagamy też przenieść pionierską technologię, opartą na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, na wiele szybko rozwijających się rynków na świecie, które potrzebują większego dostępu do usług finansowych – mówi Laurent le Moal, CEO PayU.

– W PayU wierzymy, że dzięki rozwiązaniom technologicznym możliwe jest zapewnienie dostępu do kredytowania i innych usług finansowych w społeczeństwach, gdzie są duże braki w tym zakresie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy staliśmy się wiodącym inwestorem venture capital w branży FinTech, przeznaczając łącznie na inwestycje na całym świecie 245 mln euro. Inwestycja w Kreditech doskonale wpisuje się w naszą wizję – dodaje.

– Z satysfakcją oferujemy nowe źródła finansowania w punktach sprzedaży na rynkach, gdzie rozwój kredytów konsumenckich jest ograniczony przez brak miarodajnych mechanizmów oceny ryzyka kredytowego. Nasza technologia scoringu kredytowego – oceny wiarygodności kredytowej podmiotu ubiegającego się o finansowanie i ryzyka kredytowego – umożliwi PayU i jego partnerom zaoferowanie klientom detalicznym konkurencyjnych i wygodnych produktów finansowych – tłumaczy Alexander Graubner-Müller, CEO Kreditech. 

– Współpraca z PayU zapewnia nowe możliwości klientom o ograniczonym dostępnie do usług bankowych i wpisuje się w naszą wizję zwiększania swobody finansowej, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii. Jednocześnie sprzedawcom zapewniamy dotarcie do nowych grup klientów i znaczne zwiększenie obrotów – dodaje.