Jest jednak pewien szkopuł – z nowej funkcjonalności skorzystają tylko ci przedsiębiorcy, którzy jednocześnie są klientami indywidualnymi największego polskiego banku. Trzeba też posiadać aktywną aplikację mobilną IKO na telefonie z systemem Android.

Płatności HCE także dla przedsiębiorców

Aby płacić zbliżeniowo z aplikacją IKO – ze środków na karcie korporacyjnej PKO – potrzebny jest telefon wyposażony w moduł NFC, z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 4.4. NFC posiada większość nowszych telefonów dostępnych na rynku, chociaż z tego schematu wyłamuje się popularne w Polsce Xiaomi. Chiński producent udostępnia tą technologię tylko w wybranych modelach flagowych.

Do skorzystania z płatności HCE niezbędne jest też uaktualnienie lub zainstalowanie na telefonie najnowszej wersji aplikacji IKO oraz konfiguracja usługi w aplikacji. Aplikacja PKO Banku Polskiego wyświetli listę posiadanych przez nas kart – należy wybrać tą, którą chcemy podpiąć do płatności zbliżeniowych telefonem. Swoją decyzję potwierdzamy wpisaniem PIN-u, którym logujemy się do aplikacji.

Aby zrealizować płatność wystarczy przyłożyć telefon do czytnika. W przypadku, gdy operacja będzie przekraczać kwotę 50 PLN, wymagane będzie jej dodatkowe potwierdzenie zgodnie z ustawieniami aplikacji. Płatność można autoryzować zarówno PIN-em w aplikacji IKO, jak i wpisując PIN na terminalu.

Aplikacja IKO może zostać zainstalowana na więcej niż jednym smartfonie. W takim przypadku dla każdego urządzenia można „podpiąć” inną kartę. Można wykorzystać telefon służbowy do realizowania płatności zbliżeniowych IKO kartą korporacyjną, na telefonie prywatnym pozostawiając płatności kartą indywidualną.

/Rafał Tomaszewski