W pierwszej kolejności, bank będzie dążył do wykorzystania potencjału metaverse do bardziej immersyjnego onboardingu nowych pracowników oraz prowadzenia przeznaczonych dla nich szkoleń. Równolegle PKO BP będzie prowadził prace przygotowawcze do stworzenia nowego kanału komunikacji z klientami – czytamy w komunikacie.

PKO Bank Polski wkracza do metaverse

Dla odwiedzających budynek PKO BP na platformie Decentraland została przygotowana wystawa polskiej sztuki współczesnej, wystawa poświęcona historii banku oraz galeria kart płatniczych. W wirtualnej PKO Rotundzie obecne są roboty, które pomagają odwiedzającym zapoznać się z podstawowymi informacjami o banku.

W tym projekcie PKO Bank Polski wspierany był przez SI-Consulting. Równocześnie bank stworzył niezależną wersję budynku, działającą w wirtualnej rzeczywistości, która osadzona została na platformie Mazer. Z kolei przy tej realizacji bank współpracował z firmą XR Wizards.

– Metaverse w perspektywie dekady może stać się dla globalnej gospodarki impulsem rozwojowym takim, jak w przeszłości było pojawienie się komputera osobistego, Internetu czy smartfonów. Chciałbym, aby PKO Bank Polski był gotowy wykorzystać związane z tym szanse, a gdy metaverse już dojrzeje – aby tak jak dotychczas, nadawał rytm w rozwoju technologicznym krajowego sektora bankowego i polskiej gospodarki – powiedział Paweł Gruza, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego kierujący pracami Zarządu.

Chociaż PKO BP wchodząc do metaverse dopiero przeciera w Polsce szlaki, to swoje wirtualne budynki ma już kilka instytucji ze świata finansów. Mowa między innymi o tajlandzkim Siam Commercial Bank, a także Grupie HSBC. Pod koniec kwietnia również Standard Chartered poinformował o nabyciu wirtualnej działki w metaverse The Sandbox.