PKO BP wdrożył odroczone płatności w listopadzie 2022 roku. W około pół roku od startu usługi z bankowych produktów BNPL korzysta już prawie 100 tys. klientów. Takie statystyki podał na Linkedinie Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych w PKO Banku Polskim. W ramach rozwoju odroczonych płatności bank poszukuje obecnie eksperta/managera produktu z zakresu BNPL.

Odroczone płatności od PKO BP mają prawie 100 tys. klientów

Odroczone płatności (BNPL) można określić mianem powszechnego zjawiska na polskim rynku finansowym. Są one oferowane głównie przez fintechy – PayPo, Klarna, PayU, czy Revolut. W swojej ofercie ma je również kilka banków, takich jak PKO BP, czy Alior Bank. Własny program BNPL posiada także Polski Standard Płatności – czyli operator BLIKA. Odroczone płatności są dostępne również w ofercie Allegro – chodzi o Allegro Pay.

W przypadku „PKO Płacę później” klienci mogą zrobić zakupy w ramach określonego limitu i spłacić je po 30 dniach – pieniądze automatycznie zostaną pobrane z ich rachunku. Rozwiązanie ma być dostępne we wszystkich sklepach (internetowych i stacjonarnych) w Polsce i na świecie, które akceptują BLIKA, a także w e-sklepach oferujących opcję „Płacę z iPKO”. Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł.

Aktywacja jest dostępna zarówno w aplikacji mobilnej IKO, jak i w serwisie internetowym iPKO. Można tam też sprawdzić kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji oraz datę najbliższej spłaty. Klient może dokonać spłaty samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Należność jest pobierana po 30 dniach ze wskazanego w czasie aktywacji rachunku. Bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie.