Aby aktywować usługę automatycznych płatności na autostradzie posiadacze kart Lotos Biznes muszą zgłosić się do swojego opiekuna biznesowego, który dopełni formalności. W następnym kroku, klient w ramach swojego konta użytkownika na portalu www.lotosbiznes.pl/klient/ może zgłaszać pojazdy i uruchomić opcję korzystania z AmberGO z zastosowaniem aplikacji Autopay.

Autopay już dostępne dla posiadaczy kart Lotos Biznes

Aplikacja Autopay obsługuje system automatycznych płatności AmberGO na całym odcinku autostrady A1 z Gdańska do Torunia. Dzięki niej kierowcy nie muszą zatrzymywać się na bramkach – wystarczy tylko zwolnić, aby kamery odczytały numery tablic rejestracyjnych.

System rozpoznaje zarejestrowane pojazdy, włącza zielone światło i podnosi szlaban. Opłata za przejazd jest pobierana automatycznie, po opuszczeniu autostrady. System cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Z wykorzystaniem automatycznych płatności realizowanych jest już ponad 25% transakcji na bramkach autostrady.

– Do tej pory większość użytkowników Autopay stanowili klienci indywidualni, jednak liczba klientów biznesowych, korzystających z naszej usługi, stale rośnie. Cieszymy się na współpracę z programem flotowym Lotosu, bo bardziej otwiera nas to na kierowców, realizujących podróże służbowe. W wielu firmach liczy się każda złotówka, litr paliwa i minuta jazdy. Dlatego te kilkadziesiąt sekund, zaoszczędzonych na każdej autostradowej bramce, przyniesie w skali roku bardzo konkretne oszczędności – dodaje Miłosz Kurzawski, zarządzający Autopay Mobility.

Funkcjonalności aplikacji są stale poszerzane. Za pomocą Autopay można także płacić za wybrane myjnie, czy opłacać parkowanie. Z kolei Lotos rozpoczął niedawno testy aplikacji do płatności za paliwo przy dystrybutorze – bez konieczności podchodzenia do kasy. Podobne rozwiązania są także dostępne dla klientów Orlen czy Circle K.