– Główną różnicą w obsłudze płatności B2B i B2C jest oczywiście klient końcowy. To on ma wpływ na wybór metody płatności. W tym miejscu warto dokonać pewnego podziału – w sektorze B2B dzielimy klientów na działalności jednoosobowe i korporacje. Działalności jednoosobowe będą mogły zapłacić BLIKIEM oraz kanałami bankowymi, z kolei korporacje mają do dyspozycji jedynie korporacyjne kanały bankowe, których jest zdecydowanie mniej – mówi Marzena Szplitt, partnership program specialist w Tpay.

Kilka słów o płatnościach B2B w e-commerce

Natomiast klientów w sektorze B2C obsłużymy w pełni automatycznie, co wiąże się także z największym wyborem metod płatności online – dodaje Marzena Szplitt z Tpay.

W podcaście poruszyliśmy takie zagadnienia jak różnice w płatnościach B2B i B2C, najbardziej popularne metody płatności w sektorze B2B, czy obsługę procesu zakupowego w relacjach pomiędzy firmami. Porozmawialiśmy także o systemach płatności w B2B, konwersji i o tym, jak może zmieniać się ten rynek w ciągu najbliższej przyszłości.

Z Marzeną Szplitt rozmawiał Rafał Tomaszewski. Podcast jest dostępny między innymi na Spotfiy, Soundcloud oraz YouTube.

Pozostałe podcasty znajdziecie pod tym linkiem i w zakładce Fintek Extra.

Wersja audio:

Podcast na YT: