Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu Polski Standard Płatności – operator BLIKA uruchomił nową usługę, czyli płatności powtarzalne. Pozwalają one na wygodne regulowanie należności za usługi streamingowe, telekomunikacyjne, czy abonamenty innego rodzaju. Cała transakcja odbywa się w tle i nie wymaga podawania danych rachunku bankowego, czy karty płatniczej.

Powtarzalne płatności BLIK – jak to działa?

W przypadku Play zamiast wpisywania danych karty czy wysyłania listów ze zgodą na uruchomienie bankowego polecenia zapłaty, klient wybiera na stronie telekomu płatność BLIK, podaje kod, a następnie w aplikacji swojego banku zatwierdza płatność PIN-em. Wówczas otrzymuje od Play propozycję zapisania cyklu płatności – częstotliwości i daty końca subskrypcji. Na bazie informacji od firmy o wysokości faktury w danym miesiącu, operator płatności – Blue Media – obciąża odpowiednią kwotą konto klienta w ramach zapamiętanej cykliczności.

Płatnościami można zarządzać z poziomu aplikacji bankowej – na razie transakcje cykliczne BLIK obsługują tylko apki ING i Pekao. Jeżeli kwota nadchodzącej płatności będzie się różnić od wcześniejszych, to klient dostanie specjalne potwierdzenie transakcji. Ma to sprawić, że użytkownicy będą posiadali pełną kontrolę nad swoimi wydatkami.

Pierwszą firmą, która wdrożyła nową usługę był ubezpieczyciel LINK4. Klienci, którzy zdecydują się na opłacanie polisy za pomocą BLIKA będą mogli rozłożyć płatność nawet na cztery raty oraz otrzymają 5% zniżki na ubezpieczenie. Kolejne firmy dołączą do Play i LINK4 pewnie w ciągu najbliższych tygodni.